11 sposobów na skłonienie klientów do zmiany nawyków

Jest nowy rok, ale stare nawyki umierają z trudem. Klienci stają się wygodni, co może prowadzić do nieefektywności. Jako ich księgowy, może się to ujawnić w czasie rozliczania podatków lub podczas spotkania dotyczącego planowania finansowego. Prawdopodobnie masz kilka sugestii. Tutaj znajdziesz większą listę. Można ją nawet przekształcić w treść biuletynu lub drukowaną listę sugestii klientów.
1. Wyraźne oddzielenie wydatków służbowych od osobistych:
Wiele osób prowadzi działalność gospodarczą na boku. Mogą sprzedawać na eBayu lub zajmować się konsultingiem. Dla uproszczenia mogą prowadzić zarówno działalność gospodarczą, jak i życie prywatne z tej samej kieszeni. Staje się to problemem, gdy nagle potrzebują ochrony w postaci firmowej zasłony.Działanie:
Niezależnie od wielkości firmy, należy mieć osobne konta bankowe, karty kredytowe i konto emerytalne. Klienci powinni zapisywać rachunki. Codzienne koperty to rozwiązanie o niskim stopniu zaawansowania technologicznego, które przetrwało próbę czasu. Regularnie podliczaj wydatki biznesowe.2. Śledź przebieg kilometrów, gdy używasz samochodu do celów służbowych:
W wielu zawodach samochody osobowe są wykorzystywane do celów służbowych. Przebieg związany z prowadzeniem działalności gospodarczej jest zazwyczaj wydatkiem podlegającym zwrotowi. Należy je rejestrować.Działanie:
Firma powinna posiadać oddzielną polisę ubezpieczeniową obejmującą okresy, w których samochód osobisty jest używany do celów służbowych. Drobny druk w obecnej polisie prawdopodobnie obejmuje wyłącznie użytek prywatny. Podczas podliczania dziennych wydatków należy również podliczać kilometry. Jest to łatwiejsze, jeśli masz wyliczoną określoną odległość dla miejsc, które zwykle odwiedzasz.3. Sporządzenie dokumentu w przypadku pożyczania firmie pieniędzy z własnej kieszeni:
Jest to kolejny przypadek "prowadzenia spraw z jednej kieszeni", który może wpędzić klientów w kłopoty. Twój klient może potrzebować pożyczyć pieniądze swojej firmie. Musi istnieć papierowa ścieżka postępowania.Działanie:
To jest proste. Przed wypisaniem czeku lub dokonaniem przelewu sporządź prosty list między sobą a firmą, w którym określisz kwotę i datę pożyczki. Dołącz do niego numer czeku lub potwierdzenia przelewu. Zachowaj plik takich listów. 4.4. Uporządkuj miesięczne wyciągi z konta i rachunki po ich otrzymaniu: Wielu podatników przegląda stosy wyciągów z kart kredytowych irachunków
bankowych, układając z nich kolejną stertę, którą wysyłają do swojego księgowego. Zawsze czegoś brakuje. Musi być lepszy sposób.Działanie:
Jest lepszy sposób Co miesiąc zakładaj teczkę na rachunki z danego miesiąca. Po zapłaceniu rachunku włóż do niego wyciąg z konta lub wydrukowany protokół. Co miesiąc zakładaj nową teczkę. Gdy zbliża się czas rozliczeń podatkowych, masz 12 teczek z wyciągami z kont bankowych i kart kredytowych. Także inne rachunki.5. Płać rachunki osobiste po ich otrzymaniu:
Wydaje się, że coraz dłużej trwa potwierdzanie przez firmy otrzymania płatności. Może poczta jest powolna. Firmy doskonale radzą sobie z naliczaniem opłat za zwłokę w momencie przekroczenia okresu prolongaty.Działanie:
Zapłać te rachunki w dniu ich otrzymania. Niektóre większe rachunki, np. za podatek od nieruchomości, oferują niewielką zniżkę, jeśli zapłacisz je z góry. Biorąc pod uwagę, że oprocentowanie kont bankowych jest bliskie zeru, te 2 procent oszczędności na wcześniejszej zapłacie może okazać się bardzo korzystne. Zapisz się nanasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie
przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapiszsię
6. Przeglądaj co miesiąc wyciągi z kart kredytowych
: Każdy wie, że powinien to robić. Niewiele osób zachowuje paragony. Oto sygnał ostrzegawczy dla Twojego klienta. Oszuści wiedzą, że zauważysz podejrzaną opłatę w wysokości 500 dolarów. Dla nich sensownym rozwiązaniem jest próba przeniesienia drobnych opłat, jednej na miesiąc. Z miesiąca na miesiąc ich liczba wzrasta. Dzięki temu wiedzą, kto nie sprawdza swoich wyciągów. Wtedy pojawia się duża opłata!Działanie:
Sprawdź, czy na wyciągu nie ma nieznanych lub nietypowych opłat. Wypożyczenie samochodu za granicą, które miało miejsce, gdy byłeś zamknięty w USA. Zadzwoń do operatora karty kredytowej i zgłoś wątpliwą opłatę.7. Dowiedz się, ile płacisz swojemu brokerowi:
Poproś o zniżkę. Poświęć trochę czasu, aby policzyć opłaty, jakie płacisz swojemu doradcy finansowemu. Jeśli otrzymujesz dobrą obsługę, to często są to dobrze wydane pieniądze. Ważne jest, aby znać ich wysokość.Działanie:
Jeśli uważasz, że kwota jest zbyt wysoka, grzecznie poproś o zniżkę. Możesz być mile zaskoczony wynikiem. Często łatwiej jest utrzymać obecnego klienta niż znaleźć nowego. Jeśli czujesz, że jesteś traktowany jak naciągacz, zacznij się rozglądać.8. Porównaj miesięczne rachunki z rachunkami z poprzedniego miesiąca:
Firmy podnoszą opłaty, ale zazwyczaj nie trąbią o tym głośno. Być może zdecydowałeś się na zmianę z powodu atrakcyjnej "promocyjnej stawki". Musisz wiedzieć, kiedy skończy się okres promocyjny.Działanie:
Zapoznaj się z możliwościami, robiąc wcześniej rozeznanie. Zadzwoń do swojego operatora. Powołaj się na wyższą opłatę i poproś o wyjaśnienie. Zaproponuj stawkę konkurencji. Zapytaj, czy mogą coś zrobić. Możesz być zaskoczony, gdy zobaczysz, że Twoja stawka spadnie.9. Rozejrzyj się za ubezpieczeniem zdrowotnym:
Jest to duży wydatek. Zazwyczaj rośnie on znacznie szybciej niż inflacja. Łatwo jest pozostać przy swoim obecnym dostawcy. Inercja jest silna.Działanie:
Rozejrzyj się. Czasopisma konsumenckie powinny zawierać porównania i rekomendacje. Potrzebujesz niezależnej porady.10. W miarę możliwości płać gotówką lub kartą debetową:
Wiele osób jest zaskoczonych skumulowaną sumą miesięcznych wydatków na karty kredytowe. Płacą minimum, rolując saldo, którego oprocentowanie wynosi 15 procent lub więcej.Działanie:
Spróbuj płacić gotówką za zakupy spożywcze, kawę, lunch, koktajle i benzynę. Inną alternatywą jest korzystanie z karty debetowej. Wiesz, jaką kwotą dysponujesz. To powinno działać jak naturalny hamulec wydatków.11. Traktuj swoich usługodawców tak, jak Twoja firma traktuje dostawców:
Twoja firma analizuje relacje z dostawcami. Rozsyłają zapytania ofertowe (RFP). Firmy wiedzą, że muszą konkurować o klientów.Działanie:
Ty też kupujesz usługi. Przykładem mogą być ubezpieczenia osobiste i usługi bezprzewodowe. Przynajmniej raz w roku sprawdź, jaka jest konkurencja. Są ludzie, którzy chcą pozyskać Twoją firmę.Inercja jest potężna. Jest też kosztowna. Pokazanie klientowi, w jaki sposób może zaoszczędzić pieniądze, zwiększa wartość, jaką wnosisz do tej relacji.