Księgowość

11 sposobów na skłonienie klientów do zmiany nawyków

Jest nowy rok, ale stare nawyki umierają z trudem. Klienci stają się wygodni, co może prowadzić do nieefektywności. Jako ich księgowy, może się to ujawnić w czasie rozliczania podatków lub podczas spotkania dotyczącego planowania finansowego. Prawdopodobnie masz kilka sugestii. Tutaj znajdziesz większą listę. Można ją nawet przekształcić w treść biuletynu lub drukowaną listę sugestii klientów.

1. Wyraźne oddzielenie wydatków służbowych od osobistych:

Wiele osób prowadzi działalność gospodarczą na boku. Mogą sprzedawać na eBayu lub zajmować się konsultingiem. Dla uproszczenia mogą prowadzić zarówno działalność gospodarczą, jak i życie prywatne z tej samej kieszeni. Staje się to problemem, gdy nagle potrzebują ochrony w postaci firmowej zasłony.

Działanie:

Niezależnie od wielkości firmy, należy mieć osobne konta bankowe, karty kredytowe i konto emerytalne. Klienci powinni zapisywać rachunki. Codzienne koperty to rozwiązanie o niskim stopniu zaawansowania technologicznego, które przetrwało próbę czasu. Regularnie podliczaj wydatki biznesowe.

2. Śledź przebieg kilometrów, gdy używasz samochodu do celów służbowych:

W wielu zawodach samochody osobowe są wykorzystywane do celów służbowych. Przebieg związany z prowadzeniem działalności gospodarczej jest zazwyczaj wydatkiem podlegającym zwrotowi. Należy je rejestrować.

Działanie:

Firma powinna posiadać oddzielną polisę ubezpieczeniową obejmującą okresy, w których samochód osobisty jest używany do celów służbowych. Drobny druk w obecnej polisie prawdopodobnie obejmuje wyłącznie użytek prywatny. Podczas podliczania dziennych wydatków należy również podliczać kilometry. Jest to łatwiejsze, jeśli masz wyliczoną określoną odległość dla miejsc, które zwykle odwiedzasz.

3. Sporządzenie dokumentu w przypadku pożyczania firmie pieniędzy z własnej kieszeni:

Jest to kolejny przypadek "prowadzenia spraw z jednej kieszeni", który może wpędzić klientów w kłopoty. Twój klient może potrzebować pożyczyć pieniądze swojej firmie. Musi istnieć papierowa ścieżka postępowania.

Działanie:

To jest proste. Przed wypisaniem czeku lub dokonaniem przelewu sporządź prosty list między sobą a firmą, w którym określisz kwotę i datę pożyczki. Dołącz do niego numer czeku lub potwierdzenia przelewu. Zachowaj plik takich listów. 4.

4. Uporządkuj miesięczne wyciągi z konta i rachunki po ich otrzymaniu: Wielu podatników przegląda stosy wyciągów z kart kredytowych irachunków

bankowych, układając z nich kolejną stertę, którą wysyłają do swojego księgowego. Zawsze czegoś brakuje. Musi być lepszy sposób.

Działanie:

Jest lepszy sposób Co miesiąc zakładaj teczkę na rachunki z danego miesiąca. Po zapłaceniu rachunku włóż do niego wyciąg z konta lub wydrukowany protokół. Co miesiąc zakładaj nową teczkę. Gdy zbliża się czas rozliczeń podatkowych, masz 12 teczek z wyciągami z kont bankowych i kart kredytowych. Także inne rachunki.

5. Płać rachunki osobiste po ich otrzymaniu:

Wydaje się, że coraz dłużej trwa potwierdzanie przez firmy otrzymania płatności. Może poczta jest powolna. Firmy doskonale radzą sobie z naliczaniem opłat za zwłokę w momencie przekroczenia okresu prolongaty.

Działanie:

Zapłać te rachunki w dniu ich otrzymania. Niektóre większe rachunki, np. za podatek od nieruchomości, oferują niewielką zniżkę, jeśli zapłacisz je z góry. Biorąc pod uwagę, że oprocentowanie kont bankowych jest bliskie zeru, te 2 procent oszczędności na wcześniejszej zapłacie może okazać się bardzo korzystne. Zapisz się na

nasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie

przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

6. Przeglądaj co miesiąc wyciągi z kart kredytowych

: Każdy wie, że powinien to robić. Niewiele osób zachowuje paragony. Oto sygnał ostrzegawczy dla Twojego klienta. Oszuści wiedzą, że zauważysz podejrzaną opłatę w wysokości 500 dolarów. Dla nich sensownym rozwiązaniem jest próba przeniesienia drobnych opłat, jednej na miesiąc. Z miesiąca na miesiąc ich liczba wzrasta. Dzięki temu wiedzą, kto nie sprawdza swoich wyciągów. Wtedy pojawia się duża opłata!

Działanie:

Sprawdź, czy na wyciągu nie ma nieznanych lub nietypowych opłat. Wypożyczenie samochodu za granicą, które miało miejsce, gdy byłeś zamknięty w USA. Zadzwoń do operatora karty kredytowej i zgłoś wątpliwą opłatę.

7. Dowiedz się, ile płacisz swojemu brokerowi:

Poproś o zniżkę. Poświęć trochę czasu, aby policzyć opłaty, jakie płacisz swojemu doradcy finansowemu. Jeśli otrzymujesz dobrą obsługę, to często są to dobrze wydane pieniądze. Ważne jest, aby znać ich wysokość.

Działanie:

Jeśli uważasz, że kwota jest zbyt wysoka, grzecznie poproś o zniżkę. Możesz być mile zaskoczony wynikiem. Często łatwiej jest utrzymać obecnego klienta niż znaleźć nowego. Jeśli czujesz, że jesteś traktowany jak naciągacz, zacznij się rozglądać.

8. Porównaj miesięczne rachunki z rachunkami z poprzedniego miesiąca:

Firmy podnoszą opłaty, ale zazwyczaj nie trąbią o tym głośno. Być może zdecydowałeś się na zmianę z powodu atrakcyjnej "promocyjnej stawki". Musisz wiedzieć, kiedy skończy się okres promocyjny.

Działanie:

Zapoznaj się z możliwościami, robiąc wcześniej rozeznanie. Zadzwoń do swojego operatora. Powołaj się na wyższą opłatę i poproś o wyjaśnienie. Zaproponuj stawkę konkurencji. Zapytaj, czy mogą coś zrobić. Możesz być zaskoczony, gdy zobaczysz, że Twoja stawka spadnie.

9. Rozejrzyj się za ubezpieczeniem zdrowotnym:

Jest to duży wydatek. Zazwyczaj rośnie on znacznie szybciej niż inflacja. Łatwo jest pozostać przy swoim obecnym dostawcy. Inercja jest silna.

Działanie:

Rozejrzyj się. Czasopisma konsumenckie powinny zawierać porównania i rekomendacje. Potrzebujesz niezależnej porady.

10. W miarę możliwości płać gotówką lub kartą debetową:

Wiele osób jest zaskoczonych skumulowaną sumą miesięcznych wydatków na karty kredytowe. Płacą minimum, rolując saldo, którego oprocentowanie wynosi 15 procent lub więcej.

Działanie:

Spróbuj płacić gotówką za zakupy spożywcze, kawę, lunch, koktajle i benzynę. Inną alternatywą jest korzystanie z karty debetowej. Wiesz, jaką kwotą dysponujesz. To powinno działać jak naturalny hamulec wydatków.

11. Traktuj swoich usługodawców tak, jak Twoja firma traktuje dostawców:

Twoja firma analizuje relacje z dostawcami. Rozsyłają zapytania ofertowe (RFP). Firmy wiedzą, że muszą konkurować o klientów.

Działanie:

Ty też kupujesz usługi. Przykładem mogą być ubezpieczenia osobiste i usługi bezprzewodowe. Przynajmniej raz w roku sprawdź, jaka jest konkurencja. Są ludzie, którzy chcą pozyskać Twoją firmę.

Inercja jest potężna. Jest też kosztowna. Pokazanie klientowi, w jaki sposób może zaoszczędzić pieniądze, zwiększa wartość, jaką wnosisz do tej relacji.


Zobacz również