Księgowość

4 sposoby na to, by więcej osób dowiedziało się, że jesteś księgowym

Lata temu urządziliśmy imprezę, która przyciągnęła spory tłum. Salon był wypełniony po brzegi! Siedząc samotnie w centrum pokoju na sofie z trzema poduszkami był jeden samotny gość. Powiedziałem do mojej żony: "Najwyraźniej wspomniała komuś, że pracuje dla IRS".

Księgowi nie są typowo lampasami na głowie, "patrz na mnie" typem ludzi. To zawód analityczny, oparty na liczbach. Jest poważny. Jest to również zawód, w którym potrzebujesz stałego dopływu nowego biznesu. Możesz sam się o to postarać, ale o wiele przyjemniej jest, gdy ludzie przychodzą do ciebie i mówią: "Czy mogę zostać twoim klientem?".

Według New York Timesa, przeciętny Amerykanin zna 600 osób. Ty pewnie znasz więcej, bo masz bazę klientów. Wyliczmy ich. Oni już wiedzą, czym się zajmujesz.

Ludzie, których znasz, są w silosach. Sąsiedzi. Rodzina. Dalsza rodzina. Niedzielne nabożeństwa. Szkoła dla dzieci. Stowarzyszenie sąsiedzkie. Siłownia. Firmy, którym patronujesz. Absolwenci szkół wyższych. Osoby dojeżdżające do pracy pociągiem. Pracownik centrali dużej firmy finansowej miał ciekawy sposób na udowodnienie tego: Ile osób uczestniczyło w twoim weselu? Ile kontaktów w twoim telefonie? Wyzwanie polega na tym, żeby to słowo się rozeszło.

Jesteś księgowym. Być może wybrałeś ten zawód, ponieważ chcesz być tak daleko od sprzedaży, jak to tylko możliwe. Bycie skonfrontowanym ze sprzedawaniem siebie jest przerażające, poniżające lub jedno i drugie.

Strategia #1: Spróbuj porozmawiać

Musisz mieć elevator pitch, czyli krótki opis tego, co robisz. To, komu pomagasz i jak im pomagasz, nadaje właściwy ton. Pytanie o czyjś zawód jest naturalną częścią większości rozmów. Przygotuj się z czymś zwięzłym do powiedzenia i nie bój się samemu poruszyć tego tematu. W ten sposób nie staniesz się nachalny.

Dołącz do naszej listy mailingowejPodaj

swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera i otrzymywać co tydzień to, co najlepsze w AccountingWEB.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mail
Zapisz się

Strategia #2: Zbliż się do pieniędzy

Czy jesteś członkiem jakiejś organizacji non-profit? Połącz się z komitetem finansowym i zobacz, czy potrzebują nowego skarbnika lub asystenta. W ten sposób więcej osób będzie kojarzyć Cię z obsługą pieniędzy. Będą również kredytować cię z uczciwością, ponieważ organizacja ufa ci. Jest to łatwy sposób, aby być regularnie pokazywanym przed publicznością.

Strategia #3: Zareklamuj się

Widzisz ludzi noszących ubrania z logo firmy przez cały czas. Jeśli Twoja firma nie ma logo, zdobądź je! Przygotuj koszulki polo, tee shirty, parasolki i czapki z daszkiem. Pomyśl o sobie jak o swego rodzaju chodzącym billboardzie.

Strategia #4: Pamiętaj, że Ty też jesteś klientem

Chcesz, aby lokalne firmy były Twoimi klientami. Pamiętaj: sam wspierasz lokalne firmy. Czy wszyscy ci właściciele firm wiedzą, że jesteś księgowym? Kiedy już będą wiedzieć, prawdopodobnie zaczną zadawać pytania. Prawnicy i lekarze są często proszeni o bezpłatne porady. Pytania sprawiają, że piłka się kręci.

Dostałeś się do zawodu księgowego, ponieważ wolałeś pracować z liczbami niż sprzedawać ludziom. Nie chcesz wyjść na desperata. Te cztery strategie pozwolą Ci dotrzeć do wielu osób w mało subtelny sposób.

Jedna ostateczna myśl na temat tej imprezy, o której wspomniałem wcześniej: Pewien gość podszedł do mnie i powiedział: "Znasz takich miłych ludzi. Wszyscy się dogadują. Jak ty to robisz, że tak się dzieje?". Wypiłem do tego czasu kilka drinków, wykonałem ekspansywny gest ręką i powiedziałem: "Rozejrzyj się. Nie ma wśród nich ani jednego prawnika!".

Powiązane artykuły

6 sposobów, w jaki media społecznościowe mogą odzyskać biznes

Jak klienci mogą pomóc Ci znaleźć nowych klientów

Zobacz również