Czego potrzebują nowi księgowi, aby odnieść sukces?

Księgowi występują we wszystkich smakach. Niektórzy współcześni księgowi mają doskonałe umiejętności organizacyjne, podczas gdy inni pracują przy biurkach, które wskazują, że dobrze czują się w chaosie. Niektórzy pieprzą swoje rozmowy o statutach IRS lub standardach najmu FASB, podczas gdy inni wolą patrzeć na wszystko z szerszej perspektywy, wiedząc, że w razie potrzeby mogą sprawdzić szczegóły.
Każda osobowość ma swoje miejsce w firmie księgowej, ale ponieważ technologia i automatyzacja nadal zmieniają modele biznesowe, role księgowych i audytorów również się zmienią. Czy zatem następne pokolenie księgowych musi odnieść sukces? Większość rozważań na ten temat skupia się na umiejętnościach takich jak komunikacja i analiza danych. Są one ważne, ale równie ważne są trzy poniższe cechy.
Duch przedsiębiorczości
Wraz z rozwojem technologii, księgowi muszą być bardziej przedsiębiorczy i mniej skoncentrowani na zgodności z przepisami, aby odnieść sukces.
Gino Wickman, założyciel Entrepreneurial Operating System, definiuje przedsiębiorcę jako kogoś, kto widzi potrzebę lub okazję i podejmuje ryzyko rozpoczęcia działalności gospodarczej poprzez stworzenie czegoś lub ulepszenie istniejącego produktu lub usługi. Ale dla naszych celów, duch przedsiębiorczości nie wymaga rozpoczynania nowego biznesu. Chodzi raczej o zrozumienie swoich klientów, odkrycie ich problemów i stworzenie nowych ofert usług, które rozwiążą te problemy.
Posiadanie ducha przedsiębiorczości może być wyzwaniem. Musisz być w stanie dostosować się i zmienić kurs, aby wykorzystać możliwości, które pojawiają się na rynku. Każdy pomysł nie wypali, więc trzeba być gotowym do podejmowania ryzyka, uczyć się na błędach i szybko ponosić porażki, aby wykorzystać nowe możliwości.
Lubimy mawiać: "sprzedaj bilety, a potem wyprodukuj show". Zbyt często księgowi chcą dokładnie wiedzieć, jakie usługi będą oferować i wprowadzać procesy, aby je świadczyć, zanim wyląduje ich pierwszy klient. Jednak najszybszym sposobem na odniesienie sukcesu w konsultingu i doradztwie jest najpierw sprzedanie biletów, czyli określenie, w jaki sposób zamierzasz służyć swojemu klientowi.
Bądź graczem zespołowym
Kiedy cała Twoja kariera koncentruje się na podatkach lub audycie, możesz być niepoprawnym indywidualistą. Trzeba po prostu wiedzieć wszystko o swojej specjalizacji. Jednak przyszłość księgowości to doradztwo i konsulting, które są sportami zespołowymi.
Następne pokolenie księgowych będzie musiało pracować z ludźmi, którzy różnią się od nich. Dotyczy to zarówno perspektywy różnorodności - pracy z ludźmi różnych ras, narodowości, płci i środowisk - jak i umiejętności.
W starych firmach księgowych, księgowi mają tendencję do trzymania się z innymi księgowymi. W rezultacie, nie współgrają oni dobrze ze specjalistami od technologii, marketingu czy rozwoju biznesu. Aby jednak skutecznie świadczyć usługi doradcze i konsultingowe, będziesz musiał ściśle współpracować z ludźmi z różnych działów - być może nawet z różnych organizacji - aby pomóc swoim klientom.
Bycie dobrym członkiem zespołu wymaga bycia niekomfortowym w byciu niekomfortowym. Nie zawsze posiadamy niezbędną wiedzę, ale musimy wiedzieć, jak współpracować z kimś, kto ją posiada, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów.
Relacje
W przeszłości, niektóre firmy księgowe nie wkładały wiele wysiłku w marketing i rozwój biznesu. Zamiast tego, polegały na referencjach, aby rozwijać swoją książkę biznesu. Wiele firm nadal opiera się na przekazie ustnym, ale w obliczu utowarowienia pracy transakcyjnej, budowanie relacji staje się coraz ważniejsze w budowaniu biznesu.
W doradztwie i konsultingu potencjalni klienci nie zawsze wiedzą, czego potrzebują. Nie zwracają się do kolegi z pytaniem: "Czy znasz dobrego doradcę podatkowego?". Są sfrustrowani, nie wiedzą, czego potrzebują i nie są świadomi, że jest ktoś, kto może im pomóc.
Aby pozyskać ich biznes, musisz poznać ich wyzwania, zrozumieć ich branżę i firmę oraz pomóc im w rozwiązaniu problemów. Wymaga to celowego wysiłku, wykraczającego poza zwykłe omówienie usług, które obecnie oferujesz.
Dbałość o szczegóły i pasja do liczb zawsze będą miały swoje miejsce w firmie księgowej, ale następna generacja księgowych potrzebuje czegoś więcej niż tylko umiejętności technicznych, aby odnieść sukces. Jeśli potrafisz pielęgnować ducha przedsiębiorczości, współpracować z innymi i budować relacje, możesz pokazać swoim klientom i członkom zespołu, że masz to, czego potrzeba, aby być częścią dobrze prosperującej i gotowej na przyszłość firmy.