Księgowość

Dlaczego firmy księgowe potrzebują więcej rzeczników DEBI

"Bądź termostatem, a nie termometrem". To genialna rada Emmanuela Acho, byłego linebackera NFL, znanego nadawcy, autora bestsellerów New York Timesa i obecnego mistrza zmian w zakresie różnorodności, sprawiedliwości, przynależności i integracji (DEBI). Zawód księgowego potrzebuje więcej termostatów: Liderów, którzy potrafią ocenić i dostosować temperaturę pomieszczenia oraz klimat kulturowy w swojej organizacji. Z drugiej strony, termometr po prostu mierzy temperaturę, ale nie wpływa na zmianę. Każde z nich jest niezbędnym narzędziem, choć jedno jest dostrojone, ale stosunkowo statyczne, podczas gdy drugie jest nie tylko dostrojone, ale i w ciągłym ruchu.

Pod wieloma względami porównanie termostatu z termometrem jest podobne do porównania sprzymierzeńców i zwolenników. Potrzebujemy obu, na pewno, ale wierzę, że zmiana na rzecznictwo jest kluczowa dla naszej zdolności do ciągłego postępu DEBI w rachunkowości i finansach.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w rachunkowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

Dokonanie zmiany z sojusznika na rzecz


nika

Sprzymierzeńcy dostrzegają, że inni napotykają bariery na drodze do sukcesu i rozumieją, że należy coś zrobić. Sprzymierzeńcy mogą wykorzystać swoją przewagę lub przywilej i sprzymierzyć się z kolegami z niedostatecznie reprezentowanej grupy, aby zapewnić, że zostaną oni wysłuchani lub włączeni w działania. Bycie rzecznikiem to kontinuum sojuszu, ale z większym naciskiem na działanie i odpowiedzialność. Rzecznicy są czymś więcej niż tylko wspierającymi obserwatorami. Łączą wiedzę z celem. Wykorzystują swoją platformę, by rozliczać innych ze strategii i wskaźników DEI. Pracują wewnętrznie, aby określić zasady i standardy, które poprawiają reprezentację i integrację. Rzecznicy inwestują swój czas, reputację i zasoby, aby nie tylko umożliwić zmianę, ale także sprawić, by stała się ona rzeczywistością.

3 sposoby na bycie lepszym rzecznikiem - i liderem

1. Bądź empatyczny

Zanim staniemy się sprzymierzeńcem lub rzecznikiem, musimy uzyskać wgląd i pewien poziom zrozumienia. Zrozumienie konkretnych problemów i wyzwań, z jakimi borykają się niedostatecznie reprezentowani i historycznie marginalizowani współpracownicy, umożliwia liderom rozpoznanie, gdzie i kiedy ich wsparcie i działania mogą coś zmienić. Empatia nie oznacza, że doświadczyliśmy tej samej sytuacji; oznacza raczej, że mamy związek z emocjami, których doświadcza druga osoba. Łatwo jest słuchać, jak ktoś mówi lub narzeka na rzeczy, które chciałby zmienić. Jeśli jednak nie wczuwasz się w sytuację tej osoby lub grupy ludzi, nie będzie to miało tak głębokiego oddźwięku i nie będziesz miał motywacji do działania. Utożsamiaj się z problemami i uznaj emocje i uczucia. Szukaj perspektyw i bierz je sobie do serca. Zadawaj pytania i stwórz bezpieczną przestrzeń dla wrażliwości. Przewodzenie z empatią wymaga praktyki, ale jest podstawą do tworzenia bardziej inkluzywnej kultury - i jest ważną dźwignią w orędownictwie DEBI.

2. Bądź wyedukowany

Otwórz się na naukę. Czy znasz czynniki, które przyczyniają się do niewielkiej liczby przedstawicieli BIPOC wzdłuż spektrum kariery w zawodzie księgowego? Jest wielu starszych liderów, którzy mówią, że wspierają i promują różnorodność, ponieważ sankcjonują "hołdy" - uznania dla Miesiąca Historii Czarnych, Miesiąca Dziedzictwa Latynoskiego czy Miesiąca Historii Kobiet. Ale pozdrowienia to nie strategie. Rzecznictwo to uczenie się empatii, a następnie opracowywanie strategii, które pozwolą stawić czoła wyzwaniom; to głośne i aktywne przewodzenie zmianom organizacyjnym. Równie ważne jest posiadanie wysokiej jakości szkoleń, takich jak kursy Continuing Professional Education (CPE), które zaszczepiają i wzmacniają kompetencje kulturowe oraz zmiany w polityce DEBI. Szkolenie nie jest jednorazowe; powinno być powtarzane i stale się rozwijać. Podnoszenie kwalifikacji i ciągłe uczenie się są kluczowe dla stworzenia impulsu, który podtrzymuje długoterminowe zmiany.

3. Zaangażowanie

Najpotężniejsze relacje z rzecznikami pojawiają się organicznie i rozwijają się z czasem, często zaczynając się w momencie, gdy lider dostrzega w kimś potencjał i inwestuje czas w poznanie go. W takich relacjach rzecznicy szczerze interesują się karierą drugiej osoby, udzielają jej rad i wskazówek, a także zachęcają do poszukiwania możliwości, o których w przeciwnym razie dana osoba sama by nie pomyślała lub nie miała do nich dostępu. Rzecznicy są gotowi użyczyć swojej marki osobistej, aby zmienić narrację. Rzecznicy mogą również poszerzać swój zasięg, tworząc grupy współpracowników zainteresowanych poprawą kultury organizacyjnej i integracją w miejscu pracy. Szukają podobnie myślących osób we wszystkich częściach organizacji, w tym w innych jednostkach biznesowych, lokalizacjach satelitarnych i zdalnych oraz grupach zasobów pracowniczych, i poszerzają swoją strefę wpływów. Skoncentruj się na taktyce opartej na danych, która przyniesie małe korzyści i stworzy możliwości interakcji poprzez tworzenie sieci, mentoring i wydarzenia związane z rozwojem zawodowym. Jako starszy lider, naciskaj na zmiany organizacyjne poprzez odpowiedzialność i przejrzystość. Niezależnie od tego, na jakim etapie podróży w ramach DEBI znajduje się Twoja organizacja, możesz być jej orędownikiem i poświęcić czas oraz energię na projektowanie i wdrażanie strategii antybiozy, rekrutacji i rozwoju przywództwa, które mają wpływ.

Bądź agentem zmian w swojej organizacji

Dostrzeżenie, że brak strategii różnorodności i integracji ma wpływ na kolegów i koleżanki to jedno. Ale to już inny poziom zaangażowania, by mieć tę świadomość i działać zgodnie z nią. Dlatego właśnie potrzebujemy więcej rzeczników - takich, którzy wkraczają do gry, czują się niekomfortowo i podejmują ryzyko. Jako zawód, nadszedł czas, aby przejść od świadomości do działania. Czy jesteś na to gotowy?


Zobacz również