Jak firmy księgowe mogą wykorzystać Big Tech?

Według Kongresu niektóre firmy technologiczne stały się zbyt duże i kontrolują ogromny transfer wiedzy w wielu branżach, co czyni je ośrodkami władzy, które mogą powodować ogromne nierówności. Jest to dodatek do faktu, że ta niesprawiedliwa dystrybucja kapitału w rękach kilku osób może stworzyć problemy moralne, a także ekonomiczne i polityczne. Oto co to oznacza dla zawodu księgowego i o czym powinni pamiętać księgowi.
Kiedy zakładali firmę w garażu, założyciele Sergey Brin i Larry Page nie mieli pojęcia, że ich firma stanie się jednym z największych dostawców technologii w ciągu najbliższych kilku dekad. Dzięki nowemu algorytmowi, technologii, która pomaga użytkownikom sieci znaleźć właściwą odpowiedź, Google zmieniło stan technologii i sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z Internetem. Dziś Google ma wpływ na wiele różnych aspektów naszego codziennego życia i jest jedną z najpotężniejszych firm technologicznych. CEO Sundar Pichai odpowiedział na niektóre z pytań zadanych przez Kongres i rozczarowujący był brak otwartości, jasności i chęci bycia brutalnie szczerym. Jako CEO największej na świecie firmy technologicznej, kierownictwo Google odgrywa ważną rolę w zapewnieniu, że prywatność danych pozostaje priorytetem. Google było jednak krytykowane za nieuczciwe podejście do prywatności, przejrzystość i manipulowanie wynikami wyszukiwania.
Nie wszystko jednak jest w nich złe. Google pozostaje królem wyszukiwania i może pomóc w rozwoju Twojej praktyki na wiele sposobów. Po pierwsze, może służyć jako wysoce ukierunkowany pojazd reklamowy. Program reklamowy Google jest w stanie dotrzeć do odbiorców docelowych, potencjalnych klientów i klientów z bardzo dużą precyzją i jest niezwykle popularny nie bez powodu: ponad 80 procent wyszukiwań na świecie odbywa się za pomocą tego nośnika. Oznacza to, że Twoi klienci i potencjalni klienci korzystają z niego.
Pro Tip
Reklama Google, jeśli nie jest zarządzany prawidłowo, może balon nieproporcjonalne, a może skończyć się wydać znacznie więcej, niż się spodziewałeś. Upewnij się, że Twoja reklama Google jest wysoce ukierunkowane i precyzyjne, a nie rozłożone na dotrzeć do szerokiej publiczności w szerokim obszarze geograficznym. Umieść przystanki na maksymalnym budżecie za kliknięcie i maksymalnych budżetów dziennych, aby pozostać w granicach.
Kto powinien zarządzać tym w firmie?
Zazwyczaj, ołów marketingu cyfrowego powinien zająć się tym.
Amazon
Wracając do przesłuchań kongresowych: CEO Amazon Jeff Bezos został zapytany o nieuczciwą praktykę działania przeciwko własnym partnerom, którzy zapisali się jako resellerzy na platformie Amazon. Pytający członkowie Kongresu przedstawili wiele przypadków i przykładów wywiadów, które przeprowadzili lub w ciągu ostatnich kilku miesięcy, które jasno stwierdzają, że Amazon zastępował popularne produkty partnerów, kopiując je i tworząc pod własną marką. Jednym z wyzwań, na które skarżyli się resellerzy jest to, że Amazon jest jedynym sprzedawcą, który pomaga im uzyskać wyniki, ponieważ żadna inna platforma nie oferuje takich samych możliwości sprzedaży.
Sprawa Amazona jest bardzo interesująca dla branży księgowej. Sugeruję, aby obserwować ich rozwój, ponieważ uważam, że mają znacznie większy wpływ na świat technologii niż tylko bycie sklepem ecommerce. Przez lata Amazon rozwinął infrastrukturę, która pomogła im skalować swój biznes; teraz, spinoff nazywa się Amazon Web Services (AWS), jeden z największych dostawców technologii back-end, które pomagają innym firmom działać. AWS posiada możliwości przetwarzania, przechowywania baz danych, serwerów internetowych i wielu innych ofert technologicznych, z których zazwyczaj korzystają średnie i duże firmy. Dla branży księgowej, AWS może pomóc firmom w szybkim skalowaniu biznesu i zapewni możliwości automatyzacji i przetwarzania oprogramowania. To prawda, jest wielu innych dostawców, którzy robią podobne rzeczy i mają podobne oferty, ale AWS ma bardzo solidny i szeroki zakres usług, które dobrze się ze sobą integrują.
Pro Tip
Amazon jest naprawdę świetny w zakresie infrastruktury technologicznej, ale jeśli jego usługi nie są skonfigurowane prawidłowo, opłaty mogą być wysokie. Twój zespół technologiczny musi mieć oko na to, co zużywa w zakresie infrastruktury od Amazon i pozostać na szczycie cykli rozliczeniowych, wykorzystania, przepustowości i innych krytycznych aspektów, z których wszystkie są rozliczane przez Amazon.
Kto powinien zarządzać tym w Twojej firmie?
Zwróć się do szefa działu IT, CIO lub kierownika działu IT.
Apple
W ciągu ostatniej dekady firma Apple stała się jedną z najbardziej wartościowych firm na świecie. Jeśli używasz produktów Apple w swojej firmie, bądź świadomy funkcji sterowanych głosem. W niedalekiej przyszłości będzie to możliwe, a jako wzmocnione rozszerzenie Siri, pomoże Ci wykonywać wiele innych zadań na urządzeniach Apple za pomocą samego głosu, bez użycia rąk. Wkrótce funkcja ta obejmie także inne produkty Apple, w tym aplikacje typu keynote i aplikacje zwiększające produktywność w biznesie.
Dodatkowo, możliwość stworzenia aplikacji i umieszczenia jej na stronie Apple jest również niesamowicie przydatna dla branży księgowej. Żyjemy w świecie napędzanym przez aplikacje. Dziś osoby decyzyjne są obeznane z technologią i korzystają z aplikacji do produktywności, rozrywki, wypoczynku i komunikacji. Zacznij myśleć o rozwoju aplikacji dla swoich klientów, gdzie mogą łączyć się z tobą jeden na jeden, bezpiecznie wymieniać informacje, otrzymywać krytyczne aktualizacje i pozostać zaangażowanym. Można ją również wykorzystać do elektronicznego podpisywania dokumentów i przechowywania historii rozliczeń klientów. Twoi klienci docenią to, że jesteś firmą księgową gotową na przyszłość i posiadającą wizję świadczenia wszechobecnych usług.
Pro Tip
Apple to niesamowita firma, która dostarcza naprawdę świetne produkty; jednak zobowiązanie do posiadania aplikacji w sklepie oznacza również aktualizację tej aplikacji. Podejście do zaangażowania oparte na aplikacji oznacza, że Twoja strona internetowa będzie zawsze sprawna, ostra i responsywna. Samo posiadanie aplikacji w sklepie nie oznacza, że zaangażowanie jest gwarantowane.
Kto powinien zarządzać tym w Twojej firmie?
To powinien być połączony wysiłek zespołów marketingowych i technologicznych. Zewnętrzna pomoc może być potrzebne do opracowania aplikacji.
Jedna z najbardziej krytykowanych firm ostatnich czasów, Facebook w jakiś sposób zawsze udaje się znaleźć drogę do kontrowersji. Dziś korzysta z niego ponad 1,5 miliarda ludzi na całym świecie. Oznacza to, że istnieje ogromna możliwość, że Twoi klienci lub docelowe perspektywy są na nim. Przejęcie przez Facebooka Instagrama i WhatsApp na przestrzeni lat również wzmocniło pozycję firmy w zakresie docierania do odbiorców na całym świecie.
Jako firma księgowa, Facebook może być wielkim sprzymierzeńcem i platformą do wykorzystania w celu dotarcia do grupy docelowej. Jego reklama jest bardzo precyzyjna w dotarciu do konkretnego segmentu użytkowników, których możesz posegregować według wieku, lokalizacji, zawodu i tak dalej. W świecie post-pandemii, jak firmy walczą, aby wrócić do swoich stóp, moja osobista rekomendacja jest zbadanie platformy Facebook i, oprócz korzystania z niego do propagowania swojej wartości do klientów i potencjalnych klientów, użyj go jako pojazdu do promowania swojej firmy i swojej wiedzy do grupy docelowej.
Pro Tip
Facebook pozostaje bardzo potężnym medium dla osiągnięcia docelowej publiczności, podobne do tego, co Google robi z wynikami wyszukiwania, osiąga na poziomie mediów społecznych. Należy pamiętać, że dla udanej reklamy Facebook, trzeba będzie dokładnie segmentu klientów i klientów docelowych i dźwigni wiele typów treści, w tym tekstu, obrazu i postów wideo.
Firmy księgowe powinny pamiętać, że prawa informacji i prywatności nie są w 100 procentach gwarantowane w Internecie. Wrażliwe informacje powinny być odpowiednio zabezpieczone, a wszelkie postanowienia powinny być podjęte w celu ochrony prywatności Twoich klientów. Kiedy przesyłasz informacje na serwery publiczne, w tym Google Drive, chmurę Microsoftu, Apple Cloud i inne platformy nie będące przedsiębiorstwami, udostępniające dokumenty, to z kolei przesyłasz wrażliwe informacje na serwery publiczne, które działają na warunkach tych dostawców, a platformy te mogą zostać zhakowane. Alternatywą dla publicznych usług w chmurze są bezpieczne i prywatne systemy udostępniania i zarządzania dokumentami na poziomie przedsiębiorstwa, które mogą być rozliczane zgodnie z prawem.
Firmy księgowe powinny pomyśleć o wykorzystaniu jednej lub więcej z tych platform technologicznych, aby wzmocnić swój przekaz do świata i obsługiwać swoją docelową bazę klientów. Twoi klienci są na tych platformach, a jeśli chcesz zachować znaczenie, nadszedł czas, aby wskoczyć na pokład. Z tego powodu, czasami praca z wieloma platformami jest lepszą strategią. Z przesłuchań kongresowych, firmy technologiczne są teraz przechodzi przez proces regulacji, tak że interesy konsumentów mogą być lepiej chronione.
Technologia dzisiaj jest w stanie zapewnić mammoth możliwości dla firm księgowych do zaangażowania się z klientami, dotrzeć do perspektyw docelowych i zaoszczędzić pieniądze. Liderzy powinni zacząć badać i oceniać je przy najbliższej okazji.