Jak pewnie wycenić nowe usługi doradcze

Oferowanie swoim klientom usług doradczych to zaawansowane posunięcie. Doradztwo, w przeciwieństwie do większości usług księgowych, kładzie nacisk na Twoją wiedzę, a nie na umiejętności. Przy odpowiednim pozycjonowaniu, nie musisz już konkurować o biznes.
Możesz więc zastanawiać się, jak strategicznie wycenić swoje nowe usługi doradcze. Odpowiedź leży w cenie wartości.
Większość tradycyjnych strategii cenowych uwzględnia czas i koszty. Niezależnie od tego, czy stosujesz stawkę godzinową, czy stałą opłatę, obie strategie cenowe obniżają Twoje zyski. Tak, te czynniki mają dla Ciebie znaczenie. Jednak pomijają one to, co jest najważniejsze dla Twoich klientów.
Twoich klientów bardziej obchodzi to, co wiesz, niż to, co robisz. Twoje spostrzeżenia i wiedza, znane również jako własność intelektualna (IP), stanowią Twoją najwyższą wartość. Dlatego zasługujesz na dobre wynagrodzenie za swoje usługi doradcze.
Wycena oparta na wartości, w przeciwieństwie do większości strategii cenowych, podkreśla Twoją wiedzę specjalistyczną. Można zarobić wielokrotnie więcej niż wynosi stawka godzinowa, ponieważ oddziela ona Twoje wynagrodzenie od czasu.
Zarejestruj się za darmo, aby kontynuować czytanie
Jest to w 100% darmowe i zapewnia nieograniczony dostęp do najnowszych wiadomości księgowych, porad i spostrzeżeń każdego dnia. Oprócz dostępu do tego ekskluzywnego artykułu, możesz:
Blokada treści, ikona zaznaczeniaView
all AccountingWEB contentContent
lock down, tick iconComment
on articlesAccess
contentnowRegisterAlready
have an account? Zaloguj się tutaj