Księgowość

Jak pomóc klientom w przeprowadzeniu zwolnień i urlopów przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka

Podczas gdy utrata miejsc pracy podczas Wielkiej Recesji była w większości stopniowa, po COVID-19 widzieliśmy, że nastąpiło to w ciągu kilku tygodni i nikt nie może z całą pewnością powiedzieć, jak będzie wyglądało ożywienie.

W obliczu gwałtownego spadku obrotów, wiele firm musi podejmować trudne decyzje, aby tylko utrzymać światło. Dlatego tak ważne jest, aby oprócz uczciwego i dokładnego rozliczania zwolnień i urlopów dla klientów, księgowi działali jako zaufani partnerzy biznesowi, zapewniając zgodność z przepisami tam, gdzie jest to możliwe i identyfikując możliwości poprawy przepływu gotówki.

Zapisz się

na nasz BEZPŁATNY newsletterPodaj

swój adres

e-mail

, aby nie przegapić nowych treści tego typu.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

W tym celu, poniżej znajduje się krótki przegląd niektórych najlepszych praktyk, o których księgowi powinni wiedzieć w przypadku firm przeprowadzających zwolnienia, redukujących godziny pracy lub zwalniających pracowników, aby mogli pomóc klientom w zarządzaniu ich finansami, zapewniając zgodność z przepisami i unikając ryzyka działań prawnych, a jednocześnie mając na uwadze potrzeby "osoby".

Unikaj zwolnień dzięki pracy zdalnej

Wydaje się, że gdy czasy są trudne dla biznesu, płace są pierwszym obszarem, w którym dokonuje się cięć. Jednak biorąc pod uwagę wpływ na morale firmy, nie wspominając o ryzyku pozwów sądowych związanych z utratą pracy, firmy powinny przynajmniej rozważyć inne sposoby na zmniejszenie kosztów i zatrzymanie talentów. To jest, gdzie intymne zrozumienie przez księgowego numerów swojego klienta lub firmy może pomóc.

Z tak wielu pracowników już pracuje z domu, na przykład, księgowi mogą analizować potencjalne oszczędności kosztów o niektórych lub wszystkich pracowników biurowych pracować z domu na stałe i przynieść te analizy do klientów. Przy komercyjnych wynajmach biur, które zazwyczaj stanowią od dwóch do nawet 20 procent przychodów firmy, bez wątpienia istnieje możliwość zmniejszenia wydatków. Niezależnie od decyzji kierownictwa, samo zwrócenie uwagi na te pomysły pomaga zademonstrować wartość, jaką Ty lub Twoja firma wnosicie do biznesu.

Rozważenie urlopów przed przeprowadzeniem zwolnień

Z punktu widzenia kadrowego, zwolnienia są często najlepszym rozwiązaniem - dla tych firm, które mogą sobie na to pozwolić - ponieważ posiadanie pracowników w gotowości może pomóc firmie szybciej wrócić do normalnego funkcjonowania. Ale nie jest to jedyny powód, dla którego warto rozważyć możliwość zwolnienia z pracy.

W odróżnieniu od zwolnień, zwolnienia powodują natychmiastową redukcję kosztów pracy, bez dodawania nowych kosztów, takich jak odprawy czy wypłaty gotówkowe. Jest to duża korzyść dla firm borykających się z brakiem gotówki.

Jest jednak pewien minus, którego księgowi powinni być świadomi proponując tę opcję klientom. Urlopy mogą być dość trudne dla pracowników - w niektórych przypadkach nawet trudniejsze niż zwolnienia.

Aby zmniejszyć obciążenie pracowników wynikające z nagłego zaniku wypłaty, firmy powinny upewnić się, że klienci, którzy zdecydują się na furloughs, zachęcają pracowników do ubiegania się o zasiłek dla bezrobotnych w pierwszym dniu ich tymczasowego urlopu. Takie działanie gwarantuje pracownikom otrzymanie maksymalnej możliwej rekompensaty. Dodatkowo, pracownikom należy przypomnieć, że nawet ci, którzy wykorzystają swój urlop lub czas osobisty podczas furlough, mogą nadal kwalifikować się do otrzymania zasiłku dla bezrobotnych.

Ponadto, księgowi powinni wyjaśnić, że tylko dlatego, że urlopy pozwalają firmom uniknąć kosztów związanych ze zwolnieniami, nie oznacza to, że są one całkowicie "darmowe". Na przykład, zgodnie z prawem federalnym, firmy, które wprowadzają urlopy trwające jeden lub więcej pełnych tygodni roboczych, nie muszą płacić pracownikom zatrudnionym na etacie, zwolnionym z nadgodzin, ich zwykłego tygodniowego wynagrodzenia. Jednakże, jeśli przerwa w pracy trwa krócej niż tydzień, a wszyscy pracownicy najemni pracowali w tym tygodniu, pracodawca musi wypłacić im pełną tygodniową pensję.

Postępowanie w przypadku cięć płacowych

Innymi popularnymi sposobami na uniknięcie zwolnień jest redukcja godzin pracy lub obniżenie pensji. Podczas gdy pracodawcy w większości miejsc mają prawo do redukcji godzin pracy dla pracowników godzinowych, historia jest nieco bardziej skomplikowana dla pracowników najemnych, ponieważ pracodawcy nie mogą zredukować tygodniowego czasu pracy w celu zmniejszenia wynagrodzenia dla pracowników zwolnionych. Muszą płacić zwolnionym pracownikom tę samą kwotę za każdy okres rozliczeniowy, niezależnie od tego, ile godzin włożyli.

Co pracodawcy mogą zrobić, to mieć zwolnionych pracowników pracujących mniej okresów rozliczeniowych, podczas gdy nadal płacą im w całości za każdy okres rozliczeniowy, w którym pracują. Weź to od Departamentu Pracy: Pracodawcy mogą dokonać "w dobrej wierze" redukcji wynagrodzenia zwolnionego pracownika "podczas biznesu lub spowolnienia gospodarczego", tak długo jak ta redukcja nie jest związana z "ilością lub jakością wykonywanej pracy".

Jednak te potrącenia z wynagrodzenia pracowników najemnych nie powinny być ustalane na zasadzie dzień do dnia lub tydzień do tygodnia, stwierdza arkusz informacyjny. Pracodawca musi nadal płacić pracownikowi co najmniej minimalną tygodniową pensję (ustaloną na poziomie $684 na poziomie federalnym; poszczególne stany mogą mieć wyższe wymagania), aby pracownik zachował swój zwolniony status.

Przeprowadzanie zwolnień

W ostateczności, nawet z tymi dostępnymi dla nich stopgaps, są firmy, które będą musiały uciekać się do zwolnień, aby utrzymać się na powierzchni. Ale firmy zamierzające wdrożyć powszechne zwolnienia powinny iść do z ich oczy otwarte w odniesieniu do ryzyka i negatywnych skutków może mieć na ich działalność. Księgowi wykształceni w tej materii mogą pomóc w upewnieniu się, że klienci rozumieją te zagrożenia.

Po pierwsze, prawdopodobieństwo powrotu zwolnionych pracowników jest znacznie mniejsze niż prawdopodobieństwo powrotu pracowników zwolnionych z pracy. To może utrudnić znalezienie wykwalifikowanego personelu do wykonywania kluczowych obowiązków, gdy firma będzie mogła ponownie otworzyć.

Jest jeszcze kwestia decyzji, kogo zwolnić. Aby uniknąć faktycznej lub domniemanej dyskryminacji, firmy powinny ostrożnie przeprowadzać proces selekcji. Klasyczne podejście to last in, first out. Jeśli jednak firma nie posiada takiej polityki, nie oznacza to, że kierownictwo powinno losowo zwalniać ludzi lub pozwalać odejść osobom, których nie lubi.

Innym sposobem zapewnienia, że zwolnienia są przeprowadzane na solidnych, możliwych do obrony podstawach, jest dostosowanie wymagań dotyczących zwolnień do celów i wizji firmy. Liderzy firmy powinni dokładnie ocenić stanowiska i osoby, które prawdopodobnie nie będą odgrywały znaczącej roli w przyszłości firmy i zwolnić tych pracowników w pierwszej kolejności. Ostatecznie, bez względu na to, jakie podejście przyjmie firma, decyzje powinny być podejmowane w miarę możliwości na obiektywnych, liczbowych podstawach.

Istotne jest, aby wziąć pod uwagę możliwość wystąpienia ukrytych uprzedzeń lub złych danych w procesie selekcji. Dlatego też, gdy kierownictwo dokona wyboru osób do zwolnienia, lista powinna być starannie sprawdzona pod kątem różnicowania wpływu na pracowników należących do jednej lub więcej klas chronionych.

Lista cech indywidualnych zaliczanych do klasy chronionej różni się w zależności od stanu, ale szeroka definicja obejmuje:

  • rasę
  • religię
  • wiek
  • niepełnosprawność
  • wyrażanie płci
  • orientacja seksualna
  • pochodzenie narodowe

W niektórych miejscach nawet sympatie polityczne są cechami, które nie mogą być wykorzystywane jako podstawa do zatrudniania lub zwalniania.

Nigdy nie zaszkodzi sprawdzić dwa razy

Ten artykuł nie wyczerpuje wszystkich zagrożeń związanych z przestrzeganiem przepisów lub zatrudnieniem, z którymi firmy będą musiały się zmierzyć, próbując ograniczyć koszty płac, ponieważ jest ich zbyt wiele, by można było je tutaj wymienić. Oczywiście, im więcej wiesz o zgodności, tym lepiej i wiedząc, kiedy polegać na ekspertach HR może być ważnym sposobem, aby uniknąć możliwych błędów.

Twoi klienci ostatecznie docenią dodatkowy wysiłek, aby zapewnić, że najlepsze decyzje są podejmowane w tym burzliwym czasie.

Powiązane artykuły

Jak pracodawcy mogą planować utrzymanie miejsc pracy?

Księgowi mogą być odpowiednimi doradcami w zakresie usług HR


Zobacz również