Jak przekazać klientom złe wieści bez ich utraty

Twoja praktyka księgowa wzrosła jeden klient na raz. Specjaliści od rachunkowości, z natury, są zorientowani na usługi. Zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest sprawianie przyjemności swoim klientom, aby kontynuowali współpracę z Tobą przez lata i polecali Twoją firmę nowym klientom.
Czy Twoja polityka obsługi klienta powoduje wypalenie?
Ogólnie rzecz biorąc, klienci mają bardzo zróżnicowane potrzeby. Niektóre prośby z łatwością mieszczą się w zakresie. Jednak co jakiś czas klient prosi Cię o coś dodatkowego.
- Praca poza zakresem.
- Zadania, które Cię nie interesują.
- Działania z krótkim terminem realizacji, które zakłócają Twój planowany przepływ pracy.
Wielu moim klientom trudno jest powiedzieć "nie". Aby uniknąć konfrontacji, natychmiast mówią "tak", nawet jeśli mają na myśli "nie".
Jest pewien ukryty koszt takiego standardu obsługi klienta. Zadowalanie wszystkich powoduje, że rozciągasz się za bardzo. Czasami pojawiają się pretensje, zwłaszcza gdy doświadczasz wypalenia zawodowego. Mówienie "tak" na wszystkie prośby nie jest trwałe.
Zarejestruj się za darmo, aby kontynuować czytanie
Rejestracja jest w 100% darmowa i zapewnia nieograniczony dostęp do najnowszych wiadomości z dziedziny księgowości, porad i spostrzeżeń każdego dnia. Oprócz dostępu do tego ekskluzywnego artykułu, możesz:
Blokada treści, ikona zaznaczeniaView
all AccountingWEB contentContent
lock down, tick iconComment
on articlesAccess
contentnowRegisterAlready
have an account? Zaloguj się tutaj