Jak radzić sobie z trudnymi rozmowami biznesowymi z małżonkiem

Sukces jest skomplikowany, zwłaszcza gdy partner biznesowy jest jednocześnie małżonkiem. W ciągu całej mojej kariery zawodowej pracowałam ramię w ramię z moim mężem, Steve'em. Prowadzenie firmy z małżonkiem, zwłaszcza gdy pełni on rolę lidera firmy, jest skomplikowane zarówno pod względem osobistym, jak i zawodowym.
Nie każda para jest przystosowana do wspólnej pracy. A wspólna praca nie naprawi i tak już rozchwianego małżeństwa. W takich okolicznościach może się okazać, że poświęcasz swoje małżeństwo. Czasami trzeba wiedzieć, kiedy należy zakończyć współpracę i nie kontynuować jej.
Tak jak w przypadku każdej firmy, spodziewaj się dobrych, złych i brzydkich rzeczy. Może pojawią się problemy z przepływem gotówki, stracisz największego klienta lub członek zespołu będzie stale popełniał błędy. Czy jesteś typem osoby, która potrafi wspólnie przezwyciężyć różnice zdań, czy też wolisz unikać trudnych rozmów?
Być może kusi Cię, aby zignorować najpilniejsze problemy i utrzymać status quo. Ale oprzyj się chęci tolerowania takich sytuacji. Skuteczna komunikacja ma kluczowe znaczenie, gdy ty i twój współmałżonek pracujecie razem.
Niski poziom zaufania i słaba komunikacja to główne przyczyny, dla których 75% par przestaje ze sobą współpracować. Dlatego komunikacja ma kluczowe znaczenie dla par, które wspólnie prowadzą firmę. Współpracując blisko z firmami, których właścicielami są pary, informujemy je, że nie istnieje dokładna recepta na trudne rozmowy.
Możliwe jest jednak efektywne omówienie problemów. Dotyczy to zarówno osób o skłonnościach konfrontacyjnych, jak i tych, które zachowują spokój. Niezależnie od Twojego stylu, możliwe jest zmniejszenie napięcia i uniknięcie sytuacji, w której emocje przejmą kontrolę nad rozmową.
Zapisz się nanasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie
przegap naszych najlepszych materiałów.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapiszsię
Wskazówki, jak radzić sobie z trudnymi rozmowami biznesowymi z małżonkiem
1. Zastanów się nad pierwotną przyczyną
Zanim porozmawiam ze Steve'em o jakichkolwiek problemach, zadaję sobie pytanie:
- Jaki jest cel tej rozmowy?
- Co dzięki niej osiągniemy dla naszej firmy?
- Co mogę zrobić, aby była to produktywna rozmowa?
Rozważ te trzy kwestie:
A. Przekaz.
Unikaj obwiniania, pasywnej agresji lub lekceważenia.B. Czas.
Ustal najlepszy czas i miejsce na omówienie swoich problemów.C. Nadawanie tonu.
Skoncentruj się na wyniku, zachowując otwarty umysł.Unikaj obarczania winą, kiedy to jedna osoba musi się mylić, aby druga miała rację. Jako partnerzy oboje jesteście zaangażowani w działalność firmy.
Po ustaleniu, co chcielibyście osiągnąć w rozmowie, zdecydujcie, czy w ogóle warto ją prowadzić. Jeśli tak, przedstaw współmałżonkowi przyczynę i usuń wszelkie ukryte cele.
2. Zaplanuj rozmowę
Prawdopodobnie nigdy nie pożałujesz, że za dużo planujesz, ale że za mało? To już inna historia. Jak wiadomo, trudne rozmowy mogą się bardzo szybko skończyć. Planowanie i uważność minimalizują możliwość, że emocje zawładną rozmową, zmieniając ją z produktywnej w całkowicie destrukcyjną.
Z drugiej strony, należy unikać tworzenia scenariusza rozmowy. Nie ma problemu z tworzeniem punktów do rozmowy. Pamiętaj, że to jest rozmowa, a nie przemówienie.
3. Unikaj oskarżycielskiego tonu
A jeśli przyczyną jest współmałżonek? Możliwe, że robi coś, z czym się nie zgadzasz. Bezwzględne oskarżenie stawia partnera w defensywie. Zamiast tego nastaw się na otwartą rozmowę, a nie na konfrontację.
Jak powinna wyglądać otwarta rozmowa ze współmałżonkiem? Język jest najważniejszy!
Mów na przykład:
- Jak możemy nad tym wspólnie popracować?
- Co sprawi, że to się odwróci?
- To jest dla mnie ważne, ponieważ...
Unikaj oskarżeń typu: Musisz się bardziej postarać lub Musisz posprzątać bałagan, który zrobiłeś!
Oskarżanie kogokolwiek, czy to współmałżonka, czy nie, natychmiast zatrzymuje wszelkie postępy. Otwarta rozmowa staje się trudna, kiedy druga osoba jest w defensywie. W takim momencie komunikacja się psuje.
4. Uznaj punkt widzenia współmałżonka
Niezależnie od tego, czy wracasz do różnicy zdań, czy zgłaszasz nową wątpliwość, współmałżonek może nie podzielać twojego punktu widzenia. Rozwiązania i nowe możliwości pojawiają się, gdy dążysz do dialogu, a nie do nakazu.
Trudna rozmowa powinna być właśnie taką rozmową. Bądź otwarty na punkt widzenia współmałżonka. To sygnał, że ta rozmowa jest naprawdę dwukierunkowa.
5. Bądź konstruktywny - proponuj rozwiązania i alternatywy
Trudna rozmowa nie powinna pozostawiać nikogo w zawieszeniu. Nikt nie lubi jednostronnych dyskusji, w których obwinia się go o popełnienie błędu, ale nie przekazuje mu się żadnych uwag korygujących. Jeśli pojawia się problem, zawsze należy zaproponować rozwiązanie lub alternatywę.
Doskonałym sposobem na zakończenie trudnej rozmowy jest powiedzenie czegoś w stylu: "Jak wspólnie możemy temu zaradzić? Mam propozycje x, y i z... czy masz jakieś pomysły?".
To może nie zadziałać w każdym przypadku, ale rozumiecie, o co chodzi. Przedstaw swoje propozycje i poproś współmałżonka o ich uwzględnienie.
Najważniejsze: Komunikujcie się, komunikujcie się, komunikujcie się
Twój współmałżonek nie czyta w myślach. Jak często zdarza ci się denerwować na coś, nie poruszać tego tematu, oczekiwać, że współmałżonek będzie wiedział, że jesteś zdenerwowany, a kiedy tak się nie dzieje - denerwujesz się?
Każdy z nas tego doświadczył lub sam to robił. Nie rób tego swojemu współmałżonkowi! Jeśli coś cię niepokoi, nie pozwól, by to się rozwlekło. Podziel się tym, co ci leży na sercu. Zachęcaj współmałżonka, by robił to samo dla ciebie.
Regularne komunikowanie się jest ważne w każdym przedsięwzięciu biznesowym, ale jeszcze ważniejsze dla par, które wspólnie prowadzą biuro rachunkowe.
To, czy oddzielisz życie osobiste od służbowego, zależy od Ciebie. Ogólnie rzecz biorąc, skuteczna komunikacja (i jej duża ilość) odgrywa dużą rolę w zmniejszaniu napięć i utrzymywaniu harmonii małżeńskiej. Moje małżeństwo ze Stevem jest silniejsze, ponieważ pracujemy razem, a nie pomimo tego.
Pamiętaj o tym: Pewnego dnia to ty możesz znaleźć się na przysłowiowym gorącym krzesełku i będziesz chciał, by twój współmałżonek traktował cię z szacunkiem. Ustalenie podstawowych zasad prowadzenia trudnych rozmów wzmocni wasze partnerstwo - zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i zawodowej. Już teraz pobierz BEZPŁATNE
materiały dla par, które chcą wspólnie rozwijać dochodową praktykę księgową.