Księgowość

Jak wyjść poza swoje ramy podatkowe

"Czy kiedykolwiek zauważyłeś, że księgowi wykonują pracę, która od wieków jest wykonywana w ten sam sposób, ale reszta świata tego nie robi?"

To było tylko jedno z pytań, które Penny Breslin zadała publiczności słuchającej jej wykładu na temat "Nie-podatkowych usług doradczych do zaoferowania SMBs" na szczycie AWEB Live w San Diego w zeszłym tygodniu.

I niestety, bycie wewnątrz powtarzalnego pudełka doprowadziło do tego, że księgowi rozwinęli pewne nieprzystosowawcze umiejętności i znaleźli się w mniej niż korzystnych sytuacjach, takich jak brak możliwości zatrudnienia poszukiwanych talentów, ponieważ nie są na bieżąco z tym, czego szukają nowi absolwenci lub pracują na śmierć od stycznia do kwietnia i wypalają się do 18 kwietnia. Ostatnie dwa lata były szczególnie złe dla księgowych w zakresie podatków, Penny zauważyć.

Więc, co może zrobić CPA?

Jednym z pomysłów jest rozpoczęcie oferowania usług doradczych niezwiązanych z podatkami. Możesz myśleć o tym jako o CAS, rozwijaniu niszy lub działaniu jako swego rodzaju "ułamkowy CFO", używając sformułowania Penny.

Twoi klienci potrzebują czegoś więcej niż tylko kogoś, kto zajmie się ich zeznaniami podatkowymi. Twoja zdolność do efektywnego przetwarzania danych i tworzenia raportów, które spełniają inne potrzeby finansowe Twoich klientów i pomagają im złagodzić ich największe bolączki, jest ogromną wartością dodaną, którą oferujesz.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w księgowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

Droga do zwiększenia zysków i lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym zaczyna się od zmiany


sposobu myślenia.

Zamiast myśleć o swojej firmie księgowej jako, cóż, praktyce oferującej usługi księgowe, Penny zachęca CPA do rozpoczęcia myślenia o sobie jako o firmie. System, z którego korzysta firma, będzie działał inaczej niż ten, który masz na miejscu, aby przejść przez sezon podatkowy. A mówiąc "system", ma na myśli ludzi, a nie technologię. Musisz skupić się na tym, aby w Twoim biurze i na liście klientów znajdowali się odpowiedni ludzie.

W ostatnich latach budowanie odpowiedniego zespołu było dla księgowych nie lada wyzwaniem. Nie jest tajemnicą, że zawód księgowego i finansowego doświadcza poważnego niedoboru talentów. Nowi absolwenci po prostu nie idą na tradycyjny stopień księgowości i dołączenie do jednej z Wielkiej Czwórki przed rozpoczęciem własnej prostej małej firmy księgowej już. Penny podkreśliła również bardziej specyficzną przeszkodę w zatrudnianiu talentów poniżej 50 roku życia: Poszukują oni pracodawców, którzy oferują coś więcej niż tylko wynagrodzenie. Chcą wizji, lidera z misją i kierunkiem. " 'Co mi dasz, aby moje życie stało się lepsze?' To jest to, co nowi absolwenci i Millennials chcą wiedzieć, zanim podejmą pracę." To wyrzuca księgowych, jeśli chodzi o zatrudnianie.

Aby rozwiązać ten problem i osiągnąć cel, jakim jest skuteczne oferowanie usług doradczych niezwiązanych z podatkami dla małych i średnich przedsiębiorstw, Penny zaleca zmianę nazwy stanowisk, na które zatrudniasz, aby naśladować te z każdej innej tradycyjnej firmy. Na przykład, potrzebujesz kierownika ds. obsługi klienta, którego zadaniem jest zapewnienie, że za każdym razem, gdy klienci rozmawiają z Twoją firmą, ich rozmowa jest pozytywna. Możesz zatrudnić kierownika biura z dwuletnim wykształceniem z pobliskiego college'u i zlecić mu pomoc w prowadzeniu firmy i zastosowaniu wiedzy technologicznej, którą Millenialsi i pokolenia za nimi idące wydają się mieć wrodzoną. Aby uzyskać pomoc, spójrz na mapę organizacyjną każdego tradycyjnego biznesu i pamiętaj, że komunikacja jest kluczem do sukcesu. Księgowi często nie komunikują się dobrze - żartował Penny. Mogą jednak zatrudnić osoby, które to potrafią. To pomoże zapewnić, że zarówno ty, jak i twoi klienci mają informacje niezbędne do dobrej współpracy, a także, że dostaniesz i wybierzesz, które części pracy chciałbyś zrobić, a nie musisz robić wszystko.

Dodatkowo pamiętaj, że budowanie właściwego zespołu nie oznacza tylko zatrudniania właściwych ludzi. Oznacza to również utrzymanie właściwych klientów. Nie musisz po prostu znosić klientów, którzy nadużywają twojego personelu lub którzy stale nie zwracają właściwych dokumentów na czas i przyprawiają wszystkich o ból głowy. Zamiast tego wybierz tych, z którymi lubisz pracować, i upewnij się, że oceniasz swoje wybory poza tym, jak bardzo przyczyniają się do twojej dolnej linii. Jak dobrze pasują do Twojego przepływu pracy? "Wszyscy twoi klienci muszą zgodzić się na korzystanie z tego samego stosu technologicznego" - podkreśliła Penny. Poleciła nawet poważnie rozważyć pobieranie opłat od tych, którzy nie dopłacają.

Po przejrzeniu całego swojego spisu może się okazać, że masz tylko kilku klientów, do których chciałbyś skierować swoje nowe usługi. Nie zniechęcaj się: To jest miejsce startowe i zawsze jest miejsce na wzrost. Firmy mają wiele potrzeb i nawet jeśli zaczniesz od prowadzenia ksiąg rachunkowych, istnieje możliwość rozszerzenia działalności o prognozowanie przepływów pieniężnych i inne usługi.

Szczyt AccountingWEB Live w 2022 roku może się już zakończyć, ale możesz do nas dołączyć w 2023! Zarejestruj się już dziś, aby jako pierwszy dowiedzieć się, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży. Formularz znajdziesz na stronie www.accountingweblivesummit.com.


Zobacz również