Jak zbudować zaufanie klienta po COVID-19

Nie ulega wątpliwości, że żyjemy obecnie w niepewnych czasach, które wymagają podejścia nastawionego przede wszystkim na klienta. Pandemia, wstrząsy społeczne i ekonomiczne oraz podziały polityczne przyczyniły się do braku zaufania i wiary we wszystko.
Przezwyciężenie tego wszechobecnego poczucia podejrzliwości musi znaleźć się na szczycie listy rzeczy do zrobienia każdego zespołu ds. rozwoju biznesu. W niektórych przypadkach, zaufanie będzie musiało być ponownie zdobyte, nawet w przypadku firm księgowych o wcześniejszej znakomitej reputacji.
Proces budowania zaufania i wartościowych relacji biznesowych, które może pomóc wytworzyć, zaczyna się od kompleksowej oceny Twojej strony internetowej i treści marketingowych. W nowych warunkach Twoja strona internetowa zyska jeszcze większe znaczenie jako narzędzie marketingowe, ponieważ bardziej niż kiedykolwiek będzie preferowanym - jeśli nie jedynym - sposobem, w jaki wielu potencjalnych klientów dowie się o Twojej firmie i o tym, jak mogą skorzystać z relacji z Tobą.
Każda skuteczna i wydajna strona internetowa jest dostępna, zapamiętywalna i łatwa w nawigacji. Czy potencjalni klienci mogą łatwo znaleźć i poruszać się po Twojej stronie? Czy znajdą na niej informacje, które dotyczą ich problemów? Czy treść jest obiektywna, wnikliwa i godna zaufania? Wizerunek i wrażenie, jakie wywołuje Twoja strona, może być kluczowym czynnikiem decydującym o tym, czy odwiedzający powierzy Ci swoją pracę w zakresie księgowości.
Oto kilka innych wskazówek, które pomogą Ci zbudować zaufanie i długoterminowe relacje:
1. Minimalizuj ryzyko i maksymalizuj niezawodność:
Nikt nie lubi niespodzianek, zwłaszcza w dzisiejszym niestabilnym środowisku biznesowym. Podobnie jak wszyscy inni, Twoi docelowi odbiorcy pragną stabilności, stateczności i wiarygodności, które wynikają z wiedzy i doświadczenia. Jeśli swobodnie dzielić się swoją wiedzą i wykazać niezawodność popartą komunikatem "nie martw się - będziemy tu dla Ciebie, dziś, jutro, i w nadchodzących latach", będziesz przyciągać nowe firmy, które boją się stabilnego, spokojnego i zdolnego wsparcia księgowego.2. Ustanowienie autorytetu:
Każdy woli pracować z uznanym liderem branży. Ustanowienie firmy autorytet w jednym lub więcej obszarów rachunkowości lub branż i promować ekspertów w swoim zespole. Wybór Twojej firmy staje się o wiele łatwiejszy dla potencjalnego klienta, jeśli masz sprawdzoną wiedzę, której potrzebuje. Zapisz sięna nasz BEZPŁATNY newsletterNie
przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapiszsię
3. Personalizuj swoje komunikaty tak bardzo, jak to możliwe:
Nic nie jest bardziej skuteczne niż komunikat, który przemawia bezpośrednio do swojego odbiorcy. Twórz komunikaty marketingowe, które bezpośrednio odnoszą się do kwestii opartych na rolach, potrzebach i branżach Twoich docelowych odbiorców, a przekonasz się, że chętnie zaangażują się w dialog z Tobą.4. Dobierz odpowiednie narzędzia zasięgowe do nowej normalności:
Wiadomości i prezentacje, które kiedyś były wygłaszane osobiście na konferencjach i wydarzeniach branżowych, teraz są przedstawiane wirtualnie. Ponieważ coraz więcej specjalistów pracuje zdalnie, popularność i wykorzystanie narzędzi do spotkań online rośnie wykładniczo. Platformy wideokonferencyjne, takie jak Zoom, Microsoft Teams, GoToMeeting i inne, to świetny sposób na bezpieczne spotkania z potencjalnymi klientami. Dowiedz się, jak organizować spotkania na jednej lub kilku z tych platform i jak wykorzystywać elementy graficzne, takie jak slajdy, klipy wideo i dokumenty, aby wzbogacić swoje prezentacje.Rozważ również płatny miesięczny abonament na LinkedIn, który może pomóc Twojemu zespołowi sprzedaży w wyszukiwaniu, badaniu i łączeniu się z potencjalnymi klientami. Często łatwiej jest nawiązać kontakt z potencjalnym nowym klientem poprzez wspólne, wspólne połączenie, takie jak profesjonalna platforma sieciowa, taka jak LinkedIn.
5. Opracuj "mnożnik zaufania":
Jeśli próbujesz przebić się na nowy rynek poszukaj możliwości co-brandingu z uznanym, szanowanym i komplementarnym partnerem. Ich wiarygodność pomoże Ci zbudować swoją przez skojarzenie. Na przykład, zorganizuj webinarium lub badanie branżowe z wiodącą firmą prawniczą w nowym obszarze zainteresowania. Tego typu działania będą działać jak multiplikator, który pomoże Ci szybciej zbudować zaufanie i widoczność.Dziś bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby zespoły ds. rozwoju biznesu i sprzedaży były przemyślane i autentyczne w swoim podejściu do potencjalnych klientów. Wielu z nich jest teraz bardziej ostrożnych, ponieważ przychody mogły zostać zmniejszone, a budżety zagrożone. Należy odbudować zaufanie i pewność siebie oraz zbudować lub odbudować relacje na solidnym gruncie. Jednak fakt, że potencjalni klienci w ogóle chcą z Tobą rozmawiać jest pozytywnym znakiem i należy go pielęgnować i zachęcać. Zaufanie może nie przyjść łatwo, ale przyjdzie.