Potrzebne wskazówki IRS na temat ulgi na zatrzymanie pracowników

W liście, Chris Hesse, CPA i Przewodniczący Komitetu Wykonawczego ds. Podatków AICPA stwierdził: "Wierzymy, że nasza prośba o wskazówki przedstawione w naszym najnowszym liście pomoże spełnić intencje tego prawa i da firmom kierunek i wsparcie, którego potrzebują, aby kontynuować działalność w tym trudnym okresie".
Zapisz się nanasz BEZPŁATNY biuletyn
elektronicznyNie przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapiszsię
Kontekst
: ERC wynosi 50 proc. kwalifikowanych wynagrodzeń, które pracodawca wypłaca pracownikom po 12 marca 2020 r. i przed 1 stycznia 2021 r. Kwalifikujący się pracodawca może odnieść natychmiastowe korzyści, zmniejszając wysokość zaliczek na podatek od wynagrodzeń, które w przeciwnym razie byłyby należne. Ponadto, jeśli wpłaty z tytułu podatku od wynagrodzeń nie wystarczą na pokrycie ulgi, pracodawca może uzyskać od IRS zaliczkę.Dla tych celów, kwalifikowane płace są ograniczone do pierwszych $10,000 płac wypłaconych każdemu pracownikowi w danym okresie czasu. W związku z tym, maksymalna kwota kredytu wynosi $5000 na pracownika - jest to nadal znaczna kwota.
Aby zakwalifikować się do ERC, pracodawca musi spełnić jeden z dwóch poniższych warunków:
1. Całkowicie lub częściowo zawiesił działalność w dowolnym kwartale kalendarzowym z powodu nakazów rządowych związanych z wybuchem epidemii COVID-19.
2. Nastąpił znaczący spadek wpływów brutto. Znaczący spadek" ma miejsce, gdy wpływy brutto wynoszą mniej niż 50 procent wpływów brutto za ten sam kwartał kalendarzowy w 2019 roku.
Ulga ma zastosowanie do kwalifikowanych wynagrodzeń (w tym określonych wydatków na plan zdrowotny) wypłaconych w tym okresie lub w dowolnym kwartale kalendarzowym, w którym działalność jest zawieszona.
Aktualizacja
: W swoich najnowszych uwagach dotyczących ERC, AICPA zwróciła się do IRS o dostarczenie następujących informacji:- Autorytatywnych wytycznych, które odnoszą się do wzajemnego wykluczania się pożyczek w ramach Programu Ochrony Płacy (Paycheck Protection Program, PPP) oraz ERC w fuzjach i przejęciach.
- Wytyczne stwierdzające, że jednostki pośrednie (np. jednostki w środku łańcucha dostaw) są uważane za częściowo zawieszone z powodu zamknięcia w sytuacjach, gdy ich klienci biznesowi są zamknięci z powodu nakazu rządowego.
- Wytyczne dotyczące stosowania przepisów sekcji 2301(c)(3)(A)(i) Ustawy CARES, zgodnie z którymi ulga jest dostępna wyłącznie w odniesieniu do wynagrodzeń pracowników, którzy nie świadczą usług w kwartale kalendarzowym, w którym kwalifikujący się pracodawca doświadcza znacznego spadku przychodów brutto lub pełnego lub częściowego zawieszenia działalności z powodu nakazu rządowego.
- Wytyczne stwierdzające, że przedpłacony dochód i płatności z Higher Education Emergency Relief Fund są wyłączone z definicji wpływów brutto dla pracodawców zwolnionych z podatku.
- Wytyczne stwierdzające, czy zasady agregacji mają zastosowanie do podmiotów zwolnionych z podatku, a jeśli tak, to w jaki sposób mają one zastosowanie.
- Poprawka do FAQ #25 dotycząca zasad agregacji, aby wskazać, że korporacje muszą być agregowane z podmiotami innymi niż korporacje.
Prawdopodobnie będziemy informować o dalszym rozwoju sytuacji po uwzględnieniu listu przez IRS.