Przechytrz automatyzację, identyfikując mocne strony firmy

Automatyzacja usług księgowych i rachunkowych będzie coraz bardziej powszechna. Oznacza to, że sposób, w jaki większość firm dostarcza wartość swoim klientom teraz, nie jest tym samym, w jaki będzie ją dostarczać za 10 czy nawet 5 lat.
Wiele firm korzysta z narzędzi automatyzacji, aby wykonywać, przynajmniej częściowo, usługi, które świadczą na rzecz klientów. Nie jest to problem, chyba że dochody firmy opierają się głównie na usługach, które można zautomatyzować.
Zapisz się nanasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie
przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz sięProblem pojawia się, gdy Twoi klienci szukają sposobów na zmniejszenie kosztów ogólnych. Zadają pytania w rodzaju: "Co możemy zlecić na zewnątrz?" i "Co możemy zrobić sami?". W pełni zautomatyzowane oprogramowanie księgowe jest tańsze niż w pełni ludzkie biuro rachunkowe i zawsze będzie, ponieważ narzędzia cyfrowe skalują się w sposób, w jaki ludzie nie mogą. Konkurowanie ceną jest ślepą uliczką.
Jedynym sposobem na konkurowanie z automatyzacją jest poddanie się, pozwolenie, aby technologia przejęła od Ciebie liczenie i "ciężką pracę", którą do tej pory wykonywałeś, a która nie stanowiła prawdziwej wartości dostarczanej przez Twoją firmę. Wartością jest zdobyta wiedza, umiejętności i doświadczenie, zastosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta.
Mocne strony i specjalizacje
Aby Twoja firma była przygotowana na przyszłość, musisz określić swoje mocne strony i specjalizacje. Dopiero wtedy można na nich budować podstawowe usługi i oferować klientom wartość, której nie zastąpią algorytmy i automatyzacja.
Jak więc zacząć? Nie musisz wymyślać puszystych komunikatów marketingowych. Twoja firma posiada cenną wiedzę, a klienci jej potrzebują.
Oto kroki, które należy podjąć:
1. Określenie mocnych stron i umiejętności firmy.
2. Określenie specjalizacji firmy.
3. Zaktualizuj podstawowe usługi.
4. Przedstawienie klientom właściwej wartości.
Określ mocne strony i umiejętności firmy
Mocne strony i umiejętności Twojej firmy nie są czymś mglistym. Są to konkretne, praktyczne obszary rozwiniętej wiedzy i umiejętności. Zdobywa się je poprzez edukację i doświadczenie. Tworzą one wiedzę specjalistyczną, która pozwala na identyfikowanie wzorców, znajdowanie odpowiedzi, dostrzeganie potencjalnych problemów, tworzenie (i testowanie) strategii, szybkie znajdowanie i stosowanie rozwiązań, śledzenie wyników oraz określanie, które wyniki warto śledzić.
Zacznij od poziomu indywidualnego w swojej firmie. Jakie są Twoje własne mocne strony i umiejętności? Następnie rozszerz je na innych członków firmy. Szukaj wiedzy nabytej: wykształcenie, doświadczenie branżowe, specjalizacja tematyczna, certyfikaty, ciągłe uczenie się i rozwój zawodowy.
Szukaj umiejętności drugorzędnych: często są one połączeniem umiejętności miękkich i twardych. Na przykład, członek firmy może być doskonały w zapewnianiu klientom komfortu i zadawaniu pytań, aby uzyskać wgląd w sytuację, co prowadzi do lepszej analizy finansowej.
Po sporządzeniu podstawowego wykazu należy rozważyć potencjalne kombinacje: Jeśli jeden z członków firmy ma doświadczenie w branży produkcyjnej, a inny członek firmy ma doskonałe umiejętności w zakresie rachunkowości sądowej, mamy do czynienia ze specjalizacją.
Zdefiniuj specjalizacje firmy
Specjalizacje firmy opierają się na kombinacji mocnych stron i umiejętności firmy, jak w powyższym przykładzie. Są one również oparte na tym, kim są i czego potrzebują Twoi klienci. Twoim zadaniem jest zdefiniowanie tych specjalizacji.
Przypomina to trochę gotowanie. Wiesz, jakie są składniki, znasz smaki i tekstury. Analizujesz również składniki, a konkretnie to, które z nich będą ze sobą współgrać, a które nie. Nie używaj tego, co nie jest istotne. Skoncentruj się na kilku solidnych specjalnościach, a później możesz je rozszerzyć.
Aktualizacja i dodawanie podstawowych usług
Po zdefiniowaniu specjalności firmy należy zaktualizować lub stworzyć nowe usługi podstawowe związane z tymi specjalnościami. Skup się na rozwijaniu usług, których nie można zlecić maszynom. Nie musisz rezygnować z księgowości i rachunkowości, ale musisz włączyć te usługi do oferty podstawowej, która zawiera specjalistyczne wartości, takie jak analizy wysokiego poziomu, branżowa wiedza podatkowa lub usługi doradztwa finansowego specyficzne dla pionu klienta.
Zaprezentuj kluczową wartość
Wiele firm wykorzystuje treści, aby dotrzeć do klientów i ich pozyskać. To świetnie, chyba że treści, którymi dzieli się Twoja firma, można znaleźć w 22 innych źródłach za pomocą prostego wyszukiwania w Google. Jeśli Twoje podstawowe usługi można zautomatyzować, a "treści eksperckie" można powielić, Twoja firma nie jest przygotowana na przyszłość.
Skup się na tworzeniu treści, które dzielą się spostrzeżeniami, a nie faktami. Fakty można znaleźć, jeśli się wie, gdzie ich szukać. Spostrzeżenia - wyciągnięte z mocnych stron i zastosowane jako specjalizacja - są unikalne, szczegółowe, konkretne i niezwykle cenne dla klientów, którym służysz.
Wydobądź swoją wiedzę i podziel się nią. Następnie, podczas pracy z klientami, śledź wyniki, które wynikają z podstawowych usług opartych na wiedzy specjalistycznej. Określ, ile oszczędzasz klientom w dolarach, godzinach i problemach.
Wyobraź sobie, jaki wpływ ma stwierdzenie: "W ubiegłym roku dzięki outsourcingowi usług CFO zaoszczędziliśmy naszym klientom ponad 500 000 USD". Automatyzacja nie jest wrogiem, jeśli Twoja firma jest gotowa zaoferować klientom większą wartość, jaką jest godna zaufania ekspertyza, mocne strony i specjalizacje.