Porady

Radzenie sobie z trudnościami w uczeniu się w miejscu pracy

Dziesięć do 15 procent populacji to dyslektycy, a cztery procent ma ADHD. Albert Einstein, Pablo Picasso i Steven Spielberg wszyscy żyli z tymi niepełnosprawnościami, więc nie ma wątpliwości, że ludzie mogą mieć problemy z nauką, ale nadal być bardzo inteligentnymi i odnoszącymi sukcesy jednostkami.

Jako osoba, u której zdiagnozowano dysleksję w trzeciej klasie, rozumiem piętno związane z posiadaniem zaburzeń uczenia się. Jedną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, są różne rodzaje dysleksji. Ale chociaż dysleksja jest zaburzeniem uczenia się, ludzie, którzy ją mają, nadal są w stanie robić takie rzeczy jak dekodowanie danych; po prostu robimy to trochę inaczej.

Wchodzenie na rynek pracy

Przejście ze szkoły do pracy było onieśmielające, ponieważ w szkole zawsze miałam kogoś, do kogo mogłam się zwrócić, jeśli potrzebowałam dodatkowej pomocy. Bez tego źródła czułam się zagubiona i odłączona, nie mogłam zrozumieć wszystkiego, co działo się wokół mnie w pracy. Większość osób, u których zdiagnozowano zaburzenia uczenia się, ma w szkole wiele zasobów, które pomagają im radzić sobie z problemami. Ale w miejscu pracy, istnieje niewiele zasobów, które pomogą Ci w przejściu. Jeśli jednak zmagasz się z niepełnosprawnością intelektualną, mam kilka sugestii, jak sprawić, by Twoja kariera była bardziej zrównoważona, szczęśliwsza i bardziej udana.

1. Grammarly

Kiedy nasz dyrektor generalny, Ford Baker, zauważył pewne błędy gramatyczne w niektórych moich e-mailach, zasugerował, żebym wypróbował Grammarly, opartego na chmurze asystenta pisania. Był bardzo delikatny w swojej sugestii, a ja byłem wdzięczny, że chciał mi pomóc. Płacenie za subskrypcję Grammarly zmieniło wszystko. Moje e-maile stały się bardziej zwięzłe i zorganizowane, a mój ton stał się bardziej profesjonalny. Grammarly jest prawdopodobnie najważniejszym narzędziem, które dodałem do mojego codziennego życia zawodowego. Oszczędza mi czas i energię podczas pisania e-maili, treści społecznościowych i artykułów, a co najważniejsze, sprawia, że wyglądam bardziej profesjonalnie. Dzięki Grammarly, mimo że jestem dyslektykiem, wciąż jestem w stanie być komunikatorem na wysokim poziomie bez żadnych błędów gramatycznych czy ortograficznych.

2. "Czytaj na głos" w programie Microsoft Word

Jako dyslektyk, czasami czytam e-maile bez zachowania kolejności lub rozpraszają mnie słowa znajdujące się przede mną. Szczególnie długie e-maile są przytłaczające i czasami jestem sparaliżowany samym ich oglądaniem. Ale funkcja "czytaj na głos" firmy Microsoft pozwala oprogramowaniu czytać mi tekst, tak jak wtedy, gdy byłem dzieckiem na korepetycjach. Pomaga mi to nie tylko zrozumieć, co czytam, ale także zapamiętać informacje, co pozwala mi szybko udzielić zwięzłej odpowiedzi. Aby Twoje e-maile były czytane na głos w Outlooku, kliknij zakładkę "Home", a następnie wybierz opcję "Read Aloud". Dzięki temu czytanie długich dokumentów lub maili jest o wiele łatwiejsze.

3. Kolorowe podświetlanie

Częstym problemem związanym z dysleksją jest trudność w czytaniu czarnej czcionki na białym tle. W szkole instruktorzy często dają uczniom z dysleksją niebieską lub czerwoną barwioną folię, którą mogą umieścić na białych kartkach z czarną czcionką. Zmiana koloru może pomóc im w poprawieniu rozumienia tekstu. W pracy podkreślam linie w mailach, żeby nie patrzeć na czarną czcionkę na białym tle. Czasami robię to dla każdej linijki, a innym razem dla każdego akapitu. Ta strategia sprawia, że tekst się wyróżnia, dzięki czemu słowa są łatwiejsze do odczytania i zrozumienia.

4. Pobieranie pewnych czcionek

OpenDyslexic to czcionka, która pomaga niektórym dyslektykom czytać pewniej. Czcionka ta wykorzystuje grubsze linie w części niektórych liter. Chociaż używanie tej czcionki nie jest skuteczną strategią dla wszystkich dyslektyków, mój przyjaciel, który jest dyslektykiem i odnoszącym sukcesy inżynierem, używa tylko tej czcionki w pracy. Mówi, że pomaga mu to szybciej czytać e-maile, co daje mu więcej czasu na pracę nad projektami.

5. Korzystanie z funkcji dyktowania

Jestem autorem treści i choć jestem w stanie szybko wymyślać nowe treści, łatwo się rozpraszam z powodu składni lub pisowni w moich treściach. Niektóre narzędzia, które mi pomagają, to funkcja dyktowania w Microsoft i Otter. Dyktando w Microsoft pozwala na używanie mowy do pisania treści. Podobnie Otter zamienia tekst w notatki, które można łatwo przeszukiwać. To był dla mnie przełomowy moment. Dzięki niemu nawet napisałem tego bloga! Mam tendencję do wpadania na pomysły na treści, kiedy jestem z dala od mojego biurka, np. podczas jazdy samochodem, spaceru z psem lub po prostu wykonując prace wokół domu, więc możliwość nagrywania moich pomysłów w locie i posiadania ich zapisanych dla mnie jest marzeniem! Jestem w stanie tworzyć bogatsze treści w o połowę krótszym czasie i mogę to robić z dowolnego miejsca.

6. Otwieranie się

Jako nowy pracownik, byłem zdenerwowany, aby poinformować mojego pracodawcę o mojej niezdolności do nauki z powodu piętna, jakie może ona nieść, szczególnie w miejscu pracy. Obawiałem się, że pracodawca pomyśli, że nie jestem w stanie pracować tak dobrze, jak moi koledzy. Bałem się popełnić błąd przed moim dyrektorem generalnym, zwłaszcza taki, który wynikałby z mojej dysleksji. Jednak mój pracodawca wykazał się dużą empatią, co sprawiło, że poczułem się komfortowo, mówiąc otwarcie o swojej dysleksji. Mój pracodawca rozumie teraz, dlaczego czasami mam problemy z czytaniem na głos wiadomości e-mail lub próbuję przeliterować niektóre słowa. To pokazało mi, że jednym z najlepszych sposobów radzenia sobie z trudnościami w uczeniu się w miejscu pracy jest zwierzenie się współpracownikom i przełożonym. Niech wiedzą, że twoja niepełnosprawność cię nie definiuje, ale że czasami powoduje błędy.

Wspieranie współpracowników, którzy mają trudności w uczeniu się, przyczyni się do stworzenia bardziej udanego środowiska pracy. Jeśli masz problemy z nauką, pomyśl o tym, że jest to okazja, by poznać zasoby i spojrzeć na sprawy z innej perspektywy. Sprawdź, czy wspomniane wyżej zasoby mają wpływ na przebieg Twojej pracy. Jeśli znasz kogoś w swoim miejscu pracy, kto ma problemy z nauką, dowiedz się, jak możesz wesprzeć go w jego pracy. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną może wykonywać pracę wysokiej jakości i być jasnym, skutecznym komunikatorem.

 

 

Zobacz również