Porady

Skuteczne godzenie pracy i rodzicielstwa w domu

Jako właścicielka małej wirtualnej firmy księgowej i doradztwa biznesowego o nazwie Heritage Business Services, jestem zaangażowana w zawód księgowej jako przedsiębiorca. Moje przedsięwzięcie w przedsiębiorczość wynikło z konieczności, a nie z życiowego pragnienia, by pracować dla siebie. Prawdę mówiąc, zawsze dobrze mi się pracowało, gdy pracowałam dla kogoś innego. W środowisku korporacyjnym jestem doskonałym pracownikiem. Jestem jednak również wojskowym małżonkiem. Kilka lat temu musiałam rzucić dwie prace w finansach korporacyjnych i kredytach rolniczych w mniej niż 12 miesięcy, ponieważ nasza rodzina przeprowadzała się dwukrotnie z powodu pracy wojskowej mojego męża. To wszystko było poza moją kontrolą, a ja byłam zdruzgotana tym doświadczeniem. Wtedy wiedziałam, że muszę znaleźć satysfakcjonujące życie zawodowe na własnych warunkach.

Mam trójkę dzieci, które mają 9, 8 i 7 lat (yikes!) i nie pracuję w pełnym wymiarze godzin, ponieważ mój mąż jest niewiarygodnie pomocny w stałej pracy w wojsku (ze świadczeniami opieki zdrowotnej). Przez całe moje życie zawodowe jako przedsiębiorca księgowy, pracowałam zdalnie, jednocześnie opiekując się moimi dziećmi.

Mój sposób nie jest jedyny, ale mam nadzieję, że zachęci innych księgowych, którzy pracują w domu.

Zarządzanie dziećmi

Może to zabrzmi chłodno, gdy użyję terminu "zarządzanie dziećmi", ale muszę "zarządzać" moimi dziećmi, jednocześnie pracując. Nawet kiedy nie jesteśmy w środku pandemii, muszę zarządzać moimi dziećmi, ponieważ jesteśmy częścią hybrydowej szkoły domowej. Jestem jednak uprzywilejowana, że mogę się nimi dobrze opiekować, będąc jednocześnie wydajnym pracownikiem. Oto kilka plusów i minusów "zarządzania" moimi dziećmi podczas pracy w domu.

 

Plusy:

Wierzę, że budowanie biznesu w domu pozwala mi pokazać moim dzieciom, że ciężko pracuję, mam duży mózg i dokonuję skomplikowanych wyborów. Uczy je to o etyce wartości i zarabianiu pieniędzy, a także uczy je umiejętności zawodowych. Mam nadzieję, że w pewnym momencie ich młodego życia będę mógł zatrudnić je wszystkie. Jestem pewna, że nie nauczyliby się prawie tyle o pracy i biznesie, gdybym nie pracowała w domu.

Minusy:

Mogę być wobec nich wybuchowa, kiedy pochłania mnie praca, i może być trudno o wyrozumiałość, ponieważ często przebywamy w przestrzeni dla siebie nawzajem.

Rozwiązania:

  • Czasami po prostu najlepiej jest, gdy nie ma ich w pobliżu, gdy pracuję. Nawiązałam współpracę z kilkoma przyjaciółmi, którzy również pracują w domu, aby zorganizować zamianę dzieci. Oznacza to, że w niektóre dni w pobliżu jest dużo dzieci. Ale oznacza to również, że są dni, kiedy mogę być sama. Ponadto, często pracuję w dni, kiedy pilnuję dzieci moich przyjaciół, ponieważ moje dzieci potrzebują mniej mojej uwagi, kiedy mają w pobliżu towarzyszy zabaw.
  • Mój mąż i ja wkładamy wiele wysiłku we wzajemne wspieranie się i dbanie o to, by nasz dom dobrze funkcjonował. Jest to coś, o czym często i szczerze rozmawiamy. Ta wskazówka nie dotyczy wszystkich, ale im więcej pracy wkładamy w nasze małżeństwo, tym mniej stresu jest wokół pracy w domu z dziećmi. Wsparcie mojego męża i jego gotowość do pomocy w obowiązkach domowych przynosi niewymierne korzyści dla mojego biznesu.
  • Pracuję w nietradycyjnych godzinach. Spotykam się już o 5:30 rano i reklamuję to klientom. (I tak, te spotkania o 5:30 są rezerwowane!) Używając zegara cyfrowego, nauczyłem moje dzieci w młodym wieku, że są określone godziny, w których powinny być w swoich pokojach, abym mógł pracować (do 7:00 w dni powszednie podczas roku szkolnego i do 8:00 w weekendy i letnie dni powszednie). Wolę mieć jedną godzinę pracy wykonanej bez dzieci, niż dwie lub trzy godziny pracy wykonanej z dziećmi. To również pomaga moim dzieciom zrozumieć, że świat nie kręci się wokół nich. Są w stanie spokojnie się bawić lub wrócić do snu.

Zarządzanie klientami

Oprócz tego, że muszę zarządzać moimi dziećmi, muszę również zarządzać moimi klientami. Oto niektóre z plusów i minusów zarządzania relacjami z klientami podczas pracy w domu.

Plusy:

Praca zdalna w naturalny sposób zawęziła moją bazę klientów. Jest to generalnie dobra rzecz, ponieważ klienci, którzy uważają mnie i moje usługi za atrakcyjne są zazwyczaj bardziej obeznani z technologią i pracują w nietradycyjnych godzinach.

Minusy:

Tracę potencjalnych klientów z powodu sposobu, w jaki organizuję i prowadzę swoją działalność. Na przykład, nie mogę przyjąć klienta, który ma bardzo surowe i ciągłe wymagania dotyczące terminów.

Rozwiązania:

  • Najczęściej oferuję spotkania wcześnie rano w dni powszednie, a także w soboty. Mam co prawda do dyspozycji bardziej "normalne" godziny pracy, ale wczesny harmonogram sygnalizuje klientom, jak prowadzę swój biznes i pozwala mi odbyć część spotkań, kiedy moje dzieci jeszcze śpią.
  • Dla każdego klienta mam dedykowaną przestrzeń roboczą na Slacku i staram się komunikować z moimi klientami tylko poprzez kanał na Slacku. W ten sposób oni wiedzą, gdzie znaleźć swoje "rzeczy księgowe", a ja wiem, gdzie są wszystkie moje ważne informacje o klientach i historia komunikacji.
  • Moją absolutnie ulubioną aplikacją jest Loom, której używam do tworzenia krótkich filmów wideo do komunikacji asynchronicznej. Wszyscy moi klienci są w stanie prowadzić ze mną rozmowy każdego miesiąca w ramach ich umowy ze mną, jednak odkryłam, że szybkie, trzy- lub pięciominutowe filmy wideo towarzyszące ich miesięcznym raportom eliminują niektóre z potrzeb spotkań telefonicznych lub Zoom. Planowanie spotkań z zajętych właścicieli firm może być trudne, więc to daje im szansę usłyszeć ode mnie bez podejmowania pełnego 30-minutowego połączenia.

Na marginesie, komunikacja asynchroniczna staje się coraz bardziej powszechna i jest wiele sposobów, aby to zrobić. Jedna z moich mentorek tworzy krótkie filmy Loom dla swoich klientów i od początku mówi im, że nie weźmie z nimi udziału w comiesięcznym spotkaniu, dopóki nie obejrzą krótkiego filmu. Jest duża szansa, że na pytanie klienta znajdzie się odpowiedź w filmie. Jeśli jednak tak się nie stanie, istnieje stuprocentowa szansa, że kolejne spotkanie będzie bardziej efektywne i konstruktywne, jeśli klient zna podstawy z obejrzenia filmu Loom.

Zarządzanie mentalnością

Plusy:

Ponieważ pracuję w domu dla siebie, minęły dni bezsensownych projektów i spotkań, które utrzymują się w świecie korporacyjnym. Mogę być wydajny również w inny sposób. Mogę kosić moje podwórko we wtorek, kiedy tylko świeci słońce i potrzebuję ćwiczeń. Dni przed i po urlopie przebiegają o wiele sprawniej niż wtedy, gdy pracowałem w biurze. Podejmowanie decyzji dotyczących kompromisów między priorytetami zawodowymi i rodzinnymi w danym dniu jest bardzo wzmacniające.

Minusy:

Może być trudno czuć się jak wartościowy profesjonalista, kiedy obok ciebie siedzi pranie lub ktoś prosi cię o otwarcie torebki z chipsami. Może być trudno wyznaczyć granice między życiem zawodowym a domowym. Ponadto muszę być proaktywna, ponieważ nie ma szefa, który daje mi wskazówki. Czasami muszę walczyć z uczuciem strachu, które prowadzi do prokrastynacji lub całkowitego paraliżu.

Rozwiązania:

  • Aby poczuć się bardziej profesjonalnie, dołączyłam do mojej lokalnej przestrzeni co-workingowej. Nie mógłbym tego bardziej polecić. Moja mentalność i zachowanie są zdecydowanie inne w dni, kiedy tam jestem. To znacznie poprawiło mój sposób myślenia.
  • Włożyłem wysiłek w rozwój mojego ducha przedsiębiorczości. Kiedy już zaakceptowałem fakt, że jestem właścicielem firmy, zacząłem wszędzie dostrzegać możliwości biznesowe. Historycznie, dziedzina księgowości funkcjonowała jako "handel czasem za pieniądze". Jest to jednak trudniejsze, gdy pracuje się w domu z dziećmi, co może wyeliminować stałe godziny pracy. Napinanie swoich mięśni przedsiębiorczości może prowadzić do wspaniałych pomysłów na mniej tradycyjne sposoby zarabiania pieniędzy w dziedzinie rachunkowości. Poniżej znajduje się niewyczerpująca lista rzeczy, które widziałem, jak przedsiębiorczy księgowi robią. Te oznaczone gwiazdką są takie, które osobiście zrobiłem:
    • * Opublikuj książkę, eBook lub newsletter.
    • * Monetyzować kanał YouTube i używać go jako narzędzia do generowania ołowiu. (Jeden udany księgowy nazywa swój kanał YouTube jego "wizytówką.") Podcast może działać podobnie.
    • Zamiast pracować jeden na jeden z klientami, spróbuj coachingu grupowego lub szkolenia.
    • * Promuj swoje ulubione produkty i aplikacje księgowe za pośrednictwem programów partnerskich i afiliacyjnych.
    • Opracuj kursy kształcenia ustawicznego w temacie księgowości, w którym jesteś ekspertem.

Pamiętaj, aby śledzić innych profesjonalistów księgowych na mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej pomysłów.

Ciągle przypominam sobie, że te dni z moimi dziećmi są ulotne, nawet jeśli są dni, które wydają się nigdy nie kończyć. Nie będziemy pracować w domu z dziećmi na zawsze. Pamiętając o tym, może łatwiej będzie nam wygospodarować trochę czasu z dnia pracy dla naszych dzieci.

 

 

Zobacz również