Księgowość

Technologia rachunkowości znajduje się w punkcie zwrotnym

Z aplikacji jest używany bardziej niż kiedykolwiek w pracy księgowego, profesjonaliści mają szansę wziąć trochę kontroli nad tym, gdzie technologia i relacje z dostawcami iść.

Technologia rachunkowości była w punkcie zwrotnym wcześniej, ale nie całkiem na poziomie, na którym jest teraz. Niektórzy z praktyków mogą przypomnieć sobie, kiedy technologia umożliwiła im wykonywanie ręcznych zadań na komputerze stacjonarnym, zmieniając całą dynamikę tego, jak praca jest wykonywana, a w niektórych przypadkach, jakie rodzaje pracy mogą wykonywać.

Clayton wyjaśnił, że wraz z dominacją aplikacji w niemal każdym aspekcie księgowości, ponownie znajdujemy się w punkcie zwrotnym. Tylko tym razem głos księgowego musi być słyszany bardziej niż kiedykolwiek.

[spark:newsletter-signup]

"My[księgowi] jesteśmy opiekunami teraźniejszości dla przyszłości, jesteśmy również obrońcami prawdy i opiekunami naszych klientów" - powiedział Clayton. "Czy nadszedł wreszcie czas, abyśmy mieli kartę etyczną, jeśli chodzi o umowy vendor-partnerstwo z księgowymi?".

Clayton uprzejmie wyjaśnił, jak to sprzedawcy w dużej mierze kontrolowali to, z czego korzystają księgowi, a co więcej, jaki rodzaj partnerstwa mają. Zauważył, że nadszedł czas, aby księgowi, być może, nalegać na posiadanie własnych umów dla sprzedawców do podpisania. Lub, co najmniej, muszą zobaczyć więcej oko w oko na ich wzajemnych potrzeb.

"Czynnik zaufania jest ogromny, [księgowość] partnerstwa dostawców muszą być solidne jak skała, więc możemy wspierać to z klientem", powiedział Clayton. "Pierwsza faza partnerstwa to wszyscy się kochamy, potem zaczynamy kwestionować potem gardzimy sobą i to się rozpada. Partnerstwa księgowy - dostawca trzeba rozumieć od początku, wyjaśnić to z góry."

Historycznie, wiele z "programów księgowych" dostawcy oferują pozycji księgowego jako bardziej "kanał sprzedaży", a nie prawdziwie, wzajemnie korzystne partnerstwo, które obejmuje informacje zwrotne z księgowych. To nie znaczy, że wszystkie były takie, niektóre trwały przez lata z niewielkimi problemami. Clayton sam zauważył, że ma relacje z dostawcami, które sięgają prawie 30 lat.

W sumie, Clayton powiedział, że wierzy, że z samą ilością dostawców technologii, którzy chcą rozszerzyć swoje połączenie z księgowymi, potencjał jednostronnego pochylenia relacji pozostaje zagrożeniem.

"Jako społeczność musimy wkroczyć i stanąć, wywołać to i zająć się tym (jeśli chodzi o lepsze relacje sprzedawca-księgowy)", powiedział. "Czy możemy współistnieć z branżą opartą na produktach, skoncentrowaną na sprzedaży (jak społeczność sprzedawców w księgowości)?".

Clayton kontynuował, aby zauważyć dwa rodzaje relacji biznesowych, które istnieją: skończone i nieskończone. Relacja "skończona" to taka, która jak wskazano ma w głowie początek i end-game. Zasadniczym celem gry skończonej jest jej zakończenie, poprzez 'wygraną', czyli pokonanie konkurencji i zakończenie gry.

Skończona relacja może być również czymś, co jest z góry uzgodnione, przy czym jest undersood, że sprzedawca dostarcza X przez pięć lat, księgowy obiecuje zrobić Y w tym czasie, a następnie jest to zrobione. Nieskończony związek jest również jeden Clayton wyjaśnił może użyć więcej uwagi i wzajemnego porozumienia, jak intencją jest, aby utrzymać go na całe życie, ale rzeczy mogą i będą się zmieniać w tym czasie. Jako taka, relacja ta wymaga regularnej komunikacji.

Sam Clayton wspomina jeden związek z dostawcą, w którym zaczął się wzajemnie korzystne, i był przez jakiś czas, ale potem usługodawca rzeczywiście zaczął konkurować z tym, co oferował. Niestety, powiedział, że stało się to bardziej powszechne w społeczności księgowych-vendor, w czasie.

Niezależnie od relacji, Clayton ponownie podkreślił, że musi być z góry. Musi być obopólnie korzystna i oparta na zaufaniu. Obejmuje to czytanie przez warunki partnerstwa starannie i zrozumieć, co warunki same oznaczają, może nawet o listę kontrolną księgowy może przejrzeć i ocenić przed podpisaniem.

"Trzeba się zastanowić, czy osiągnęliśmy szczyt partnerstwa? Społeczność sprzedawców, tak naprawdę nie trzeba partnerem z księgowych, to jest opcjonalne, to jest OK, aby przejść bezpośrednio. Ale jeśli zamierzasz się pojawić, nadal się pojawiaj" - powiedział Clayton. "I [co ważniejsze] jeśli zamierzasz nazwać to partnerstwem, nie udawaj, że jest to partnerstwo, kiedy naprawdę jest to coś innego".

Szczyt 2022 AccountingWEB Live może się skończyć, ale możesz do nas dołączyć w 2023 roku! Zarejestruj się już dziś, aby jako pierwszy dowiedzieć się, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży. Formularz znajdziesz na stronie www.accountingweblivesummit.com.

Zobacz również